رئیس پژوهشگاه ارتباطات:
زنان با آموزش، خانواده و جامعه را تغییر میدهند/ موتور پنهان تحول مدیریتی و اقتصادی

تهران- ایانا- رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حضور زنان در مدیریت، تنها حضور فیزیکی نیست؛ بلکه ورود یک نگاه تازه، راهکارهای نو و فرهنگسازی در سطح خانواده و جامعه است.
لیلا محمدی در گفتوگو با خبرنگار ایانا؛ با اشاره به اهمیت نقش زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور گفت: تعامل میان مدیران زن و تقویت نقشآفرینی آنها در دستگاه های اجرایی ضروری است.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جایگاه زنان در جوامع روستایی و عشایری بیان داشت: زنان همیشه در قلب فعالیتهای اقتصادی روستاها از تولید تا نگهداری و حتی فروش محصولات حضور داشتهاند؛ این نقش بنیادی، نشاندهنده ظرفیت عظیمی است که باید بیش از پیش دیده و تقویت شود.
وی تأکید کرد: ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساختهایی را فراهم کردهایم که همه دستگاهها، از جمله وزارت جهاد کشاورزی، میتوانند از آن برای کاهش هزینهها، افزایش بهرهوری و حتی مدیریت بهتر مصرف در سطح خانواده استفاده کنند.
محمدی افزود: زنان، مدیران واقعی خانوادهاند؛ اگر آموزش ببینند، اگر آگاه شوند که چه چیزهایی برای سلامت خانواده، اقتصاد خانه و جامعه مهم است، میتوانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. نقش زنان در کاهش ضایعات، بهینهسازی مصرف و فرهنگسازی بیبدیل است.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تأثیر حضور زنان در سطوح مدیریتی، عنوان کرد: حضور زنان در مدیریت، به معنای ورود فکر و روشی نو به ساختار اجرایی کشور است. نگاه متنوع و تجربیات متفاوت زنان باعث میشود راهحلهای تازهتری برای مسائل مطرح شود؛ راهکارهایی که شاید در نگاه یکدست مردانه قبلاً دیده نمیشد.
وی ادامه داد: فرصتسازی برای زنان در سطوح مدیریتی نه فقط به عدالت جنسیتی کمک میکند، بلکه یک سرمایهگذاری مستقیم بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است.
خبرنگار: فرناز فتحی سرابی
دیدگاه تان را بنویسید