برنامه‌های «یاشیل‌لیق»، «کندیمیز» و شبکه «برکت» در خدمت ارتقای دانش کشاورزان آذربایجان شرقی

برنامه‌های «یاشیل‌لیق»، «کندیمیز» و شبکه «برکت» در خدمت ارتقای دانش کشاورزان آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی-ایانا- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید و انتشار بیش از 190 برنامه آموزشی و ترویجی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای در نیمه نخست سال 1404 خبر داد.

آیت‌الله عبادپور در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال، اداره رسانه‌های آموزشی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان موفق به تولید و پخش 15 برنامه تلویزیونی «یاشیل‌لیق»، 150 برنامه رادیویی «کندیمیز»، 12 کلیپ آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارها، 13 عنوان بروشور و پوستر ترویجی و 15 برنامه اینترنتی شبکه «برکت» شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه در گسترش دانش و مهارت‌های کشاورزی افزود: این برنامه‌ها با همکاری و همیاری معاونت‌ها و مدیریت‌های ستادی و همچنین ادارات تابعه سازمان تهیه و اجرا شده است.

عبادپور درباره جزئیات برنامه‌ها گفت: هر قسمت از برنامه تلویزیونی «یاشیل‌لیق» 20 دقیقه و هر برنامه رادیویی «کندیمیز» 30 دقیقه زمان دارد. برنامه رادیویی کندیمیز هر روز به‌ جز جمعه‌ها ساعت 20 از رادیو پخش و ساعت 6 صبح روز بعد تکرار می‌شود. این برنامه شامل آیتم‌هایی چون معرفی روستا، گفت‌وگو با بهره‌برداران و گزارش‌های تخصصی از کارشناسان بخش کشاورزی است.

وی افزود: برنامه تلویزیونی «یاشیل‌لیق» نیز چهارشنبه‌شب‌ها حدود ساعت 20 از شبکه سهند پخش می‌شود و به معرفی ظرفیتهای کشاورزی شهرستان‌ها، آموزش و ترویج روش‌های نوین و بررسی چالش‌های این بخش اختصاص دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی افزود: شبکه برکت به‌عنوان عرصه‌ای نوین در آموزش و تحلیل مباحث تخصصی کشاورزی برای کارشناسان و بهره‌برداران فعالیت دارد و برنامه‌های آن به‌صورت استودیویی، میدانی، اینترنتی و زنده در روزهای دوشنبه و چهارشنبه اجرا می‌شود. این شبکه پلی میان محققان، کارشناسان و تولیدکنندگان است و هدف آن ارتقای دانش فنی و مهارت‌های کاربردی در بخش کشاورزی است.

عبادپور درباره تولید محتواهای ترویجی نیز گفت: کلیپ‌ها و فیلم‌های آموزشی پس از نیازسنجی و تهیه محتوای علمی توسط کارشناسان تولید می‌شود تا در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

وی افزود: در بخش رسانه‌های نوشتاری نیز نشریات، بروشورها، تراکت‌ها و پوسترهای ترویجی براساس نیازهای ابلاغی از معاونت‌ها و ادارات تابعه یا به پیشنهاد مدیریت ترویج تولید می‌شود. محتواهای دریافتی پس از ساده‌سازی علمی و طراحی مناسب، هم به‌صورت چاپی و هم در قالب دیجیتال در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: هدف از این فعالیت‌ها، ارتقای آگاهی و توانمندی کشاورزان، انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه تولید و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید