فرهنگسازی و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان دو عامل اصلی در ترویج فریضه زکات
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت عملکرد دستگاههای مرتبط در حوزه زکات، گفت: نقش تبلیغات و فرهنگسازی و همچنین پیگیری و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان در ترویج فریضه زکات بسیار مهم است و سازمانهای فرهنگی بهویژه صداوسیما نقش محوری در این زمینه دارند.
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهرام سرمست در جلسه شورای زکات استان، گفت: نحوه تبلیغ زکات بسیار مهم است و در این خصوص ائمه جمعه و جماعات با تبیین آثار زکات در جامعه، میتوانند نقش مهم و قابلاعتنایی داشته باشند.
وی با اشاره به این که امروزه از تبلیغات مستقیم که مستلزم امرونهی است نتیجه نمیگیریم، تأکید کرد: تبلیغات باید ضمنی و هنرمندانه باشد تا درعمل بتواند مؤثر واقع شود.
وی با بیان اینکه استان با داشتن منابع و زمینههای زکات دارای جایگاه خوبی بوده و رتبه قابلقبولی دارد، افزود: با ارشادها وهدایتهای ائمه جمعه و شورای زکات، کارهای خوبی در مصارف و کاربرد زکات انجام شده وخواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت دولت از کشاورزان و تسهیل منابع و مصارف این بخش، گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران در استان به دلیل سردسیر بودن و فصل برداشت به تأخیر میافتد و این موضوع در پرداخت زکات در بین کشاورزان ما که عموماً متدین هستند، بیتأثیر نیست.
سرمست افزود: بیش از دوسوم مطالبات گندمکاران استان پرداخت نشده ونیازمند پیگیری است.
وی با بیان این که کشاورزان سهم مهمی در پرداخت زکات دارند، افزود: سازمانهای متولی دولتی باید مطالبات بحق کشاورزان را پیگیری کنند.
سرمست اضافه کرد: جنوب استان در تولید انگور، کشمش، خشکبار و صنایع تبدیلی هم مشکلاتی دارند و باید تلاش کنیم محصولات کشاورزان با کمترین واسطه به فروش برسد و تعداد صنایع تبدیلی را در این مناطق افزایش دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان در شهرستانها برعهده فرمانداران است، گفت: فرمانداران باید به معیشت و رفاه این قشر توجه کنند و در ارتقای وضعیت رفاهی معیشتی آنان و در امر فرایض دینی و پرداخت زکات کمک کنند.
خبرنگار: مهسا رمضانی
دیدگاه تان را بنویسید