Iranian Agriculture News Agency

افتتاح اولین کارگاه دانه گیر انار در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: اولین کارگاه "دانه گیر انار" با مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان شروع به کار کرد.

افتتاح اولین کارگاه دانه گیر انار در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی بابیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زای بخش کشاورزی در حوزه مشاغل خانگی موردحمایت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند، افزود: این کارگاه در مهرماه سال جاری و با آغاز فصل برداشت انار به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی؛ این کارگاه بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره 16 بنیاد برکت امام خمینی(ره) و دو میلیارد و 500 میلیون ریال آورده شخصی راه‌اندازی شد.

مؤیدی با اشاره به استقرار نخستین دستگاه تمام اتوماتیک دانه گیر انار در این شهرستان، اضافه کرد: میوه انار شسته شده بدون نیاز به برش زدن وارد دستگاه می‌شود و دانه‌های انار در زمان کوتاهی و به‌صورت کاملاً بهداشتی از پوست و لایه‌های داخلی میوه جدا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۱.۵ تن انار، در کارگاه روستای شهیدآباد، دانه گیری و تبدیل به آب انار می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء اضافه کرد: این کارگاه دارای دستگاه آب‌میوه‌گیری انگور، انار، زرشک، غوره و آب‌گیری گوجه‌فرنگی و یک دستگاه پوست‌کن بادام و گردو است که در تمام طول سال فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر محصولات این کارگاه پخت و تولید رب گوجه، رب انار، شیره انگور و آبغوره است که علاوه بر مصرف استانی به استان‌های هم‌جوار و تهران نیز ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی پنج نفر در این کارگاه، تأکید کرد: مشاغل خانگی با ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی قابل توجیه هستند.

این مقام مسئول گفت: متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی از مشاوره کارشناسان بهره‌مند می‌شوند و ضمن نام‌نویسی در سامانه مشاغل خانگی، پس از صدور مجوز، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید