Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

کشاورزی لوکومتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: معتقدیم کشاورزی لوکوموتیو توسعه اقتصادی کشور است.

 کشاورزی لوکومتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای معاونین ۲ مهر ۱۴۰۱ وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت افزایش نظارت و کنترل های بهداشتی محصولات کشاورزی، دامی و آبزی در راستای تولید محصولات با کیفت و افزایش صادرات تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: تولید محصولات کشاورزی سالم، استاندارد و با کیفیت ازجمله مهمترین رسالت های وزارت جهاد کشاورزی است که در همین راستا اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های  صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد صادرات محصولاتی نظیر پرتغال، کیوی، سیب و ... به کشورهای دنیا ازجمله چین هستیم.

وی در ادامه گفت: در سال زراعی پیشه رو کشت قراردادی گندم با جدیدت پیگیری خواهد شد. در همین راستا از کارخانجات و صنایع مرتبط با آرد و نان در مسیر کشت قراردادی گندم حمایت خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص حمایت های وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزی قراردادی افزود: در حوزه تامین مالی نیز به واسطه ابلاغ شیوه نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی، توسط بانک مرکزی، بانک های تجاری موظف به ارائه خدمات مالی به پروژه های کشاورزی قراردادی هستند.

ساداتی نژاد در پایان تصریح کرد: معتقدیم کشاورزی لوکوموتیو توسعه اقتصادی کشور است. این بخش طی چند سال گذشته (۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰) و همزمان با اوج تحریم ها متوقف نشده و تنها بخش اقتصادی بوده که در آن سال ها رشد مثبتی داشته است. بنابراین با تمام توان در راستای تقویت بخش کشاورزی حرکت می کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید