Iranian Agriculture News Agency

یک موفقیت موسیقائی؛

رتبه دوم ایران در جشنواره موقام ازبکستان

گروه موسیقی نستار در نخستین جشنواره بین المللی موقام که هفته گذشته ۶ تا ۱۰ سپتامبر(۱۵ تا ۱۹) شهریورماه با حضور ۳۰ گروه موسیقی برگزار شد، گروه موسیقی نستار از ایران مقام دوم جشنواره را کسب کرد و جایزه دوم این جشنواره را وزیر فرهنگ و هنر ازبکستان به گروه نستار اهدا کرد.

رتبه دوم ایران در جشنواره موقام ازبکستان

 

به گزارش ایانا به نقل از مرکز موسیقی،نخستین جشنواره بین‌المللی موقام ازبکستان با حضور بیش از ۳۰۰ میهمان از ۷۳ کشور با حضور استادان کشورهای مختلف در بخش داوری بین‌المللی، اتنوموزیکولوگ‌ها در بخش کنفرانس و گروههای موسیقی در بخش رقابتی برگزار شد و گروه موسیقی نستار از ایران از طریق فراخوان در این جشنواره شرکت کرده بود. همچنین داریوش طلایی از سوی جشنواره به عنوان عضو هیات داوری به جشنواره دعوت شده بود و ساسان فاطمی نیز به نخستین جشنواره بین المللی موقام ازبکستان دعوت شده بود که مقاله و سخنرانی خود را در جشنواره ارائه کرد.

گروه نستار در سال ۲۰۱۴ در فستیوال بین‌المللی پتالینگ جایا مالزی اجرا کرد که مورد توجه برگزار کنندگان برنامه قرار گرفت و پس از آن در فستیوال های بین‌المللی دیگری در آذربایجان، ارمنستان و ترانه شرقی ازبکستان داشته و همچنین طی همکاری با مرکز پژوهشی پلی‌فونی در موسیقی فولک اجرایی نیز در کنسرواتوار ساراجیشویلی گرجستان داشته است. از ابتدای فعالیت این گروه هنرمندانی از جمله زهره قلی‌پور، امین پرویززاده، فراز معماریان، چکاد فشارکی نوا سلیمانی، آگرین حامدی، ایمان حجار، علی نراقیان، ثمین قربانی و میرسعید حسینی‌پناه با گروه همکاری داشته اند.

گروه نستار در حال حاضر در دو بخش موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی فولک ایران و جهان فعالیت دارد.

بخش موسیقی کلاسیک ایرانی این گروه در نخستین جشنواره موسیقی موقام شرکت کرد. علی مومنیان (آواز)،  فریده رضایی (سرپرست و نوازنده ساز قانون)، مصطفی مومنیان (سنتور)، مرتضی مومنیان (تنبک)‌، شیوا عابدی (کمانچه)،‌ ساینا زمانیان(بم تار) و کیارش روزبهانی (تار) اعضا بخش سنتی گروه نستار هستند.

بخش دیگر گروه با تمرکز بر قطعات فولک ایرانی و قطعات ملل با همراهی سیاوش الهی‌نیا (رباب)، مجید یحیی‌نژاد (‌عود)‌، امیرپرویز احمدی (کوبه ای)، فیروزه رییس دانا(کمانچه) و سمانه باروتی (قیچک آلتو) فعالیت می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید