Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان خبر داد:

تخصیص کود یارانه‌ای به باغات چای

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از تخصیص کود یارانه‌ای به باغات چای در چارچوب برنامه‌های الگوی کشت خبر داد.

تخصیص کود یارانه‌ای به باغات چای

صالح محمدی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد:  یکی از مسائل مهم که در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی مطرح شده؛ اجرای الگوی کشت در مناطق مختلف کشور است.

وی ادامه داد: در استان گیلان برای محصولات مهم و استراتژیکی مثل برنج، چای و بادام زمینی در قالب الگوی کشت برنامه‌ریزی شده است.

محمدی گفت: از آنجا که نام محصول چای نیز در فهرست محصولات مورد حمایت در قالب الگوی کشت قرار دارد، لذا چای‌کاران می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده از جمله کود ارزان استفاده کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز باغات خود، شامل کودهای ازت، فسفات و پتاس را در قالب الگوی کشت دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، یادآور شد: در راستای حل مشکل چای‌کاران به دلیل افزایش هزینه‌های کودهای مورد نیاز، تسهیلاتی برای باغات چای در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: باغداران می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات و کارگزاری‌های رسمی توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان، پس از صدور حواله الکترونیک، چنانچه سهمیه‌ای از باغات آن‌ها باقی مانده باشد؛ بر اساس مساحت باغ، کود ازت اوره را با قیمت 150 هزار تومان و فسفات و پتاس هم با قیمت یارانه‌ای دریافت کنند.

به گزارش ایانا، لاهیجان اولین شهر میزبان چای در ایران بود.

کشاورزان در شهر لاهیجان کشت چای را به تدریج آغاز کردند و سپس، کشت این محصول به سایر نقاط این استان گسترش پیدا کرد. در سال 1319 حدود 600 هکتار زمین به تولید چای در لاهیجان اختصاص داده شد اما پس از حدود 20 سال این سطح به ۳۲ هزار هکتار رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید