Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از فن‌آوری‌ها و روش‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی ضروری است.

لزوم استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در بیست و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی ضمن بیان مطالب فوق بیان کرد: با توجه به کمبود نیرو و امکانات، روش‌های قدیمی جوابگوی نیاز حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیست و امروزه باید از روش‌های نوین و فناوری‌های جدید برای این کار استفاده کرد.

وی افزود: با صدور اسناد اراضی کشاورزی مشکلات مردم در محاکم قضایی کاهش می‌یابد و این کار هم به نفع مردم و هم به نفع محاکم قضایی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نشست‌ قرارگاه صدور اسناد با اقتدار و به صورت منظم برگزار می‌شود، گفت: مسئول برگزاری نشست‌ در استان‌ها، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است و همه باید از تصمیمات این نشست‌ها تبعیت کنند.

وی با بیان این که لازم است جلسات استان‌ها هر هفته کنترل شود و عملکرد استان‌ها گزارش شده و مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز تکلیف مدیران استانی است و در صورت عدم برخورد ترک فعل برای آنان محسوب می‌شود.

آقامیری افزود: بخشنامه‌ای برای تجمیع و یکپارچگی اراضی به استان‌ها ابلاغ شده است که باید به دقت اجرایی شود و این امر یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استانی است.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص دقیق بودن آمار بخش کشاورزی گفت: آمار مربوط به وزارت جهاد کشاورزی باید دقیق و صحیح باشد و با صدور اسناد اراضی کشاورزی کار آماری دقیقی در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی نیز یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود آمار اراضی کشاورزی و نوع کشت هر قطعه زمین به خوبی مشخص شود.

آقامیری با اشاره به این که اجرای احکام قلع ‌و قمع در کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برعهده جهاد کشاورزی است و برای انجام آن نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم، افزود:‌ ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و مراتع و جنگل‌ها باید متوقف شود و اگر این اتفاق نیفتد در آینده هیچ اثری از این اراضی باقی نمی‌ماند و اکوسیستم منطقه برهم می‌خورد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این فعالیت‌های غیرمجاز باید جرم‌انگاری شود و وزارت جهاد کشاورزی تکلیف دارد که این ساخت‌وسازها را متوقف کند.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی بر انجام دقیق رفع تداخلات اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: فرایند رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید با دقت انجام شده و دقت فدای سرعت نشود تا دوباره‌کاری صورت نگیرد.

به گفته وی، فرایند رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید تا پایان سال به اتمام برسد و این امر از ملاک‌های ارزیابی مدیران است.

آقامیری با اشاره به این که همه فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی باید سامانه‌ای شود، گفت: لازم است برای تحقق این امر از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر لزوم آموزش کارکنان تأکید کرد و گفت: آموزش‌های ضمن خدمت بسیار مهم است و باعث ارتقای همکاران و خدمات سازمان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید