Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

الزام اولیه برای اجرای برنامه های الگوی کشت موضوعات آموزشی ترویجی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از برگزاری چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این استان خبر داد.

 الزام اولیه برای اجرای برنامه های الگوی کشت موضوعات آموزشی ترویجی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در آذربایجان شرقی گفت: تدوین برنامه الگوی کشت یکی از برنامه‌های مغفول مانده بود که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و برنامه‌های الگوی کشت تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد. در استان‌ها هم برش شهرستانی و دهستانی و روستایی داده شد.

وی با اشاره به اینکه الزام اولیه برای اجرای برنامه‌های الگوی کشت موضوعات آموزشی ترویجی است افزود: با توجه به اینکه در فصل بهار قرار داریم، کاروان ترویج الگوی کشت با اولویت کشت بهاره در استان به مدت دو روز برگزار شد.

فتحی ادامه داد: در این کاروان کارشناسان اجرایی اعم از کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی، مدیریت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه، نظام مهندسی کشاورزی، مروجان  و تمام کسانی که در این موضوع دخیل هستند، به شکل کاروانی حرکت کرده و در مزارع حضور پیدا می‌کنند تا با کشاورزان موضوعات را در میان بگذارند و به شکل عملی به کشاورزان الگوی کشت را تشریح کنند.

 فتحی ادامه داد: هدف نهایی این کاروان این است که الگوی کشتی که ارائه شده است را بتوانند در سطح مزارع نهادینه کنند. در سال‌های آتی نیز این الگوی کشت در باغات و سایر زیربخش‌های کشاورزی اجرایی می‌شود. 

 

 

حجم ویدیو: 18.85M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید