Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با ایانا:

خرید تضمینی گندم به یک میلیون و 410 هزار تن رسید

خرید تضمینی گندم در سراسر کشور ادامه دارد و میزان آن هم اکنون به بیش از یک میلیون و 400 هزار تن رسیده است.

خرید تضمینی گندم به یک میلیون و 410 هزار تن رسید

سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌وگو با ایانا درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در سراسر کشور گفت: خوشبختانه روند خرید تضمینی، شرایط مطلوبی داشته و کشاورزان محصول خود را به شرکت بازرگانی دولتی تحویل داده‌اند.

وی افزود: تاکنون حدود یک میلیون و 410 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته رشدی 36 درصدی را داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرایند خرید تضمینی گندم از 15 فروردین در استان‌های شرقی و جنوبی کشور آغاز شده و این امر تا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه در استان‌های شمال غربی کشور ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: طبیعتا با توجه به گرمای بیشتر هوا در استان‌های جنوبی هم اکنون خرید تضمینی گندم در خوزستان بیشتر از سایر استان‌های کشور بوده است به طوری که تاکنون 930 هزار تن از کشاورزان خوزستانی گندم خریداری شده است.

به گزارش ایانا، هم‌اکنون برداشت گندم از مزارع استان سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده است. با توجه به شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان عموماً در اوایل فروردین کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور از مزارع کشاورزی این استان انجام می‌شود. امسال ۱۱ مرکز خرید، مسئول خرید گندم از گندم‌کاران سیستان و بلوچستان هستند. در سال زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت گندم رفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید