Iranian Agriculture News Agency

توسعه بیمه فراگیر با انعقاد تفاهم‌نامه بیمه کشاورزی با اتحادیه‌های دامی کشور

تفاهم‌نامه همکاری بین بیمه کشاورزی با ۴ اتحادیه دامی کشور در راستای گسترش فرهنگ بیمه و توسعه بیمه فراگیر منعقد شد.

توسعه بیمه فراگیر با انعقاد تفاهم‌نامه بیمه کشاورزی با اتحادیه‌های دامی کشور

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در راستای گسترش فرهنگ بیمه و توسعه بیمه اجباری (فراگیر) دام در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین "اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان"، "اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران ایران"، "اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام" و "اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور" با صندوق بیمه کشاورزی امضا شد.

علیرضا آل‌امین قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه انجام بحث بیمه‌گری توسط تشکل‌های بخش کشاورزی یکی از کارهای مهم مغفول مانده در این بخش است، گفت: تشکل‌های بخش کشاورزی حامی استقلال کشور هستند، در واقع آنها با حمایت از بخش کشاورزی از وابستگی کشور جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر واگذاری امور به مردم، یادآور شد: در این راستا این واگذاری‌ها می‌تواند به تشکل‌های شناسنامه‌دار نیز صورت گیرد.

آل‌امین با تاکید بر ورود حوزه بیمه به زنجیره تولید، تصریح کرد: برای بیمه کشاورزی افتخار است تا تشکل‌ها برای حضور و فعالیت در آن ورود کنند.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها امین بخش کشاورزی هستند، تصریح کرد: امید می‌رود انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها خروجی مثبتی را رقم زند.

قائم‌‌مقام صندوق بیمه کشاورزی به عملیاتی شدن بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در برابر خسارات ناشی از حمله جانوران وحشی در معرض انقراض برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: دولت از طریق بیمه کشاورزی خسارت وارده را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته برای نخستین بار موافقتنامه‌ای میان صندوق ملی محیط زیست و صندوق بیمه کشاورزی به منظور صدور بیمه‌نامه برای دام‌ها، باغات و محصولات کشاورزی در کل کشور با تعهد و حق بیمه مشخص در مقابل خسارات ناشی از خطر حمله گونه‌های جانوران وحشی حمایت شده و در معرض انقراض منعقد شد که در سال جاری عملیاتی شده است.

از اهداف تفاهم‌نامه پوشش بیمه‌ای برای تمام دام‌های کشور در راستای اجرای بند "ث" ماده ۳۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در خصوص بیمه اجباری کلیه دام‌ها در مقابل بیماری‌های مشترک و واگیردار، ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه، پیشگیری از انتشار بیماری‌های مشترک، واگیردار و نوظهور است.

بر اساس این گزارش، جبران به موقع بخشی از خسارت وارده به بیمه‌گذار با راه‌اندازی بیمه اتکایی به صورت مشارکتی، ارتقای دانایی و توانمندسازی دامداران در کاهش ریسک و مدیریت خطرپذیری انواع بیماری‌ها و مطالعه‌سنجی بیمه درآمد و بیمه عوامل تولید نیز از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه‌ها بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید