Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

پلمب یک کارخانه فرآورده های گوشتی به دلیل تخلفات بهداشتی در تبریز

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از کشف و ضبط حدود 30 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی از کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تبریز خبر داد.

  پلمب یک کارخانه فرآورده های گوشتی به دلیل تخلفات بهداشتی در تبریز

امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر گفت: طی بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان تبریز از مراکز، تولید، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک کارخانه تولید سوسیس و کالباس مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه در یخچال‌ها و سردخانه‌های این کارخانه مقادیر زیادی همبرگر آماده،سوسیس آماده منجمد بدون لیبل، اسکلت منجمد فاسد داخل نایلون‌های بدون هویت، خرده گوشت قرمز و خرده گوشت مرغ منجمد داخل نایلون‌های بدون هویت، پوست مرغ (چربی)، مرغ منجمد تاریخ منقضی تخم‌گذار، مرغ قطعه‌بندی شده منجمد بدون هویت در داخل سبد و گونی، گوشت‌های منجمد بسته‌بندی و فله بدون هویت و گوشت چرخ کرده فله بدون هویت کشف و ضبط شد.

 مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی افزود: در حین بازرسی یک وانت نیسان حاوی مرغ منجمد نیز در محوطه کارخانه وجود داشت که با مشاهده بازرسان متواری شد.

وی میزان این مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی را حدود 30 تن اعلام کرد و افزود: این کارخانه تحت پلمب اداره کل دامپزشکی استان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی قرار دارد و پرونده قضایی برای فرد متخلف ایجاد شده است. پس از صدور دستور مقام قضایی نسبت به اجرای قانون اقدام خواهد شد.

بهداد در پایان با اطمینان بخشی به مردم نسبت به این که اداره کل دامپزشکی استان به صورت شبانه روزی در تلاش است تا فرآورده‌های خام بهداشتی و سالم تولید و عرضه شود، اظهار کرد: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه تلفنی 1512 اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید