Iranian Agriculture News Agency

دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی قزوین با قوت توسعه یابد

سرپرست سازمان امور اراضی کشور و رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این یکسال گذشته با دستاوردها و تحولات مثبتی همراه بوده که باید حفظ و با قوت و اهتمام توسعه پیدا کند.

دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی قزوین با قوت توسعه یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در این یکسال گذشته که تصدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی را بر عهده داشتم، اهم برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تدوین و عملیاتی شد که باید همچنان با نگاه ویژه‌ای دنبال شود.

وی اضافه کرد: از همکاران خودم در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی قزوین می‌خواهم که برنامه‌های اولویت دار استان را مطالبه و پیگیری کنند، چراکه این برنامه‌ها متعلق به شخص نبوده و بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تدوین و اجرایی شده است.

افلاطونی بیان داشت: مسئولیت امنیت زیستی، حیاتی و غذایی مردم به جهاد کشاورزی وابسته است، بنابراین حفظ آب و خاک بر عهده کارکنان سازمان است و یقین بدانید اقداماتی که انجام می‌دهیم روی سفره مردم تاثیر می‌گذارد.

این مسئول تصریح کرد: امروز سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در انجام رفع تداخل اراضی رتبه نخست کشوری را به دست آورده است، این که بارها گفتیم رفع تداخل و کاداستر (حدنگاری) اولویت دارد، به این دلیل بود که در ابتدا باید اختلافات کشاورزان حل شده و اراضی کشاورزی با صدور اسناد همراه می‌شد.

افلاطونی ادامه داد: اولین استانی هستیم که روز گذشته اراضی کشاورزی سه روستای آن به تعداد یک هزار و ۴۰۰ فقره سنددار شد؛ کسب این رتبه و جایگاه با زحمات فراوانی به دست آمده و همه موظف هستیم به حفظ آن کمک کنیم.

رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص اقدامات حوزه دام و طیور اظهار داشت: زنجیره مرغ استان قزوین در یک سال گذشته ۱۷ درصد محقق شده بود و اکنون به ۳۰ درصد رسیده است؛ همچنین سامانه ستکاوا چند روز پیش راه‌اندازی شد و برای نظارت و رصد مرغ از تولید تا مصرف نیاز به نیروی انسانی کاهش یافته است.

افلاطونی در ادامه گفت: هم اکنون میزان تولید شیلات استان کمتر از چهار هزار تن است،‌ اما اگر ۹ سایت هزار تنی پرورش ماهی شاهرود راه اندازی شود، ۹ هزارتن  به حجم تولید ماهی استان افزوده خواهد شد، در حال حاضر برای پنج سایت سرمایه گذار جذب شده و تا تکمیل آن باید پیگیری‌ها استمرار یابد.

وی بیان کرد:‌ ۱۲ پروژه شاخص در حوزه بخش کشاورزی استان قزوین تعیین کردیم و برای هرکدام یک مدیر انتخاب شد؛ یکی از مهم ترین برنامه‎ها شهرک گلخانه‌ای نودهک بود که مشکل گازرسانی و آبرسانی داشت و اکنون به حول قوه الهی با همکاری فرادستگاهی  تمام موانع آن درحال برطرف شدن است.

افلاطونی خاطرنشان کرد: تا همین یکسال گذشته تمام سطح گلخانه استان قزوین ۸۰ هکتار بود، درحالی که به همت خانواده بخش کشاورزی استان توانستیم فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهور به مساحت ۵۰۰ هکتار را در دستور کار قرار دهیم که اگر اجرایی شود انقلابی در حوزه گلخانه‌های استان پدیدار می‌شود.

به گفته رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، تجمیع اطلاعات سازمان در معاونت برنامه ریزی (دیتا سنتر)، بازگشایی دفتر تجاری صندوق توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در مسکو، پیشرفت‌های اقتصادی در حوزه محصول انگور و کشمش با کمک اتاق بازرگانی، خرید حمایتی زیتون برای نخستین بار در کشور، اعطای نخستین پروانه بهره برداری کشاورزی گردشگری باغات طارم سفلی،‌ تداوم و تکمیل برنامه کشاورزی قراردادی که سال قبل از بنکداران برنج آغاز شده بود، از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در یک سال گذشته بوده است.

افلاطونی همچنین اضافه کرد: احداث دهکده مرکز فن آوری و نوآوری کشاورزی، احداث ایستگاه گیاهان دارویی زرآباد، احیای شوره زار الله آباد با جنگل کاری و درخت کاری، مصوبه منطقه آزاد و ویژه کشاورزی دشت قزوین، ظرفیت سازی برای امارت تاریخی سپهدار، بارکددار کردن کیسه‌های آرد، ثبت باغستان سنتی در جیاس (نظام میراث‌های کشاورزی)، برگزاری برنامه‌های مفرح و جشن‌ برای خانواده کارکنان سازمان، اجرای مدیریت هوشمند آب در مزارع روستاهای نرجه و خوزنین، احداث مجتمع‌های دامپروری و تشکیل نیروی واکنش سریع با ایجاد هفت کد برای مواقع اضطراری از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان قزوین متعلق به حوزه آب و خاک است، خوشبختانه در این یکسال گذشته انقلاب عظیمی در واگذاری و توزیع لوله‌های آبرسانی صورت گرفت که امید داریم این مهم با جدیت دنبال شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید