برگزاری دوره «توسعه و کاربرد رسانههای آموزشی ـ ترویجی» در خوزستان
خوزستان- ایانا- سرپرست اداره آموزش کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از برگزاری دوره آموزشی «توسعه و کاربرد رسانههای آموزشی ـ ترویجی در برنامههای ترویجی» ویژه کارشناسان ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.
به گزارش ایانا از خوزستان، سید حسین آرامی، اظهار کرد: دوره آموزشی «توسعه و کاربرد رسانههای آموزشی ـ ترویجی در برنامههای ترویجی» با هدف توانمندسازی کارشناسان ترویج و با تدریس عرفان علی میرزایی برگزار شد.
وی افزود: در این دوره مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با برنامههای آموزشی ـ ترویجی، رسانه و تکنولوژی آموزشی تشریح شد و اهمیت و ضرورت استفاده از رسانهها در افزایش اثربخشی برنامههای ترویجی و تسهیل انتقال دانش به بهرهبرداران مورد بررسی قرار گرفت.
آرامی ادامه داد: همچنین روند بهکارگیری رسانههای آموزشی ـ ترویجی در توسعه کشاورزی، انواع زمینههای استفاده از این رسانهها و ویژگیهای رسانههای دیداری، شنیداری، نوشتاری و دیجیتال برای کارشناسان تبیین شد.
وی گفت: بررسی ویژگیهای مخاطبان، نحوه انتخاب رسانه متناسب با جامعه هدف و همچنین چالشها و محدودیتهای کاربرد رسانههای آموزشی ـ ترویجی در فعالیتهای ترویجی از دیگر محورهای این دوره بود که میتواند در ارتقای کیفیت برنامههای ترویجی در استان نقش مؤثری داشته باشد.
دیدگاه تان را بنویسید