سوم تیرماه؛ گرامیداشت نقشآفرینان توسعه پایدار کشاورزی و صیانت از منابع طبیعی
آذربایجان شرقی-ایانا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با صدور پیام تبریکی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان نظاممهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: مهندسان کشاورزی؛ پیشگامان نوآوری، بهرهوری و امنیت غذایی کشور میباشند.
به گزارش ایانا، متن کامل پیام شهرام شفیعی به شرح زیر است:
سوم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، یادآور شکلگیری نهادی تخصصی، دانشمحور و اثرگذار در مسیر توسعه علمی و فنی بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور است؛ نهادی که با بهرهگیری از ظرفیت عظیم مهندسین و متخصصان، نقش مهمی در ارتقای بهرهوری، توسعه فناوری، حفظ سرمایههای طبیعی و تحقق امنیت غذایی ایفا میکند.
امروزه کشاورزی تنها یک فعالیت تولیدی نیست، بلکه عرصهای پیچیده از دانش، فناوری، مدیریت منابع، نوآوری و مهندسی است. در چنین شرایطی، مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی بهعنوان حلقه اتصال علم و عمل، با ارائه راهکارهای فنی و مهندسی، زمینهساز افزایش بهرهوری تولید، بهینهسازی مصرف آب و نهادهها، حفاظت از خاک، توسعه کشاورزی دانشبنیان و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی هستند.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی طی سالهای فعالیت خود توانسته است با ساماندهی ظرفیتهای تخصصی، ارتقای خدمات فنی و مهندسی، توسعه نظامهای نظارتی و ترویج فناوریهای نوین، جایگاه ارزشمندی در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار بخش کشاورزی به دست آورد و به عنوان بازوی علمی و تخصصی این بخش ایفای نقش نماید.
اینجانب ضمن گرامیداشت سوم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، این مناسبت ارزشمند را به تمامی مهندسین، کارشناسان، متخصصان، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و فعالان عرصه تولید و توسعه کشاورزی، بهویژه خانواده بزرگ نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، صمیمانه تبریک عرض مینمایم.
امید است با تکیه بر دانش فنی، نوآوری، فناوریهای نوین و همافزایی ظرفیتهای تخصصی، شاهد ارتقای هرچه بیشتر بهرهوری، توسعه پایدار، حفظ منابع پایه تولید و تقویت امنیت غذایی کشور باشیم.
از خداوند متعال، سلامتی، موفقیت و توفیق روزافزون تمامی خدمتگزاران عرصه کشاورزی و منابع طبیعی را مسئلت دارم.
شهرام شفیعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی
دیدگاه تان را بنویسید