روابط عمومی باید از مناسبتگرایی به برنامهمحوری برسد / سرمایه اجتماعی؛ محصول روابط عمومی راهبردی

تهران-ایانا- رئیس اداره برنامهریزی و آموزش مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی باید با برنامه و چشمانداز حرکت کند؛ بدون استراتژی، حتی بهترین اقدامات هم بیثمر خواهد ماند.
حمید شکری خانقاه در حاشیه نخستین اجلاس سراسری روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی که روز شنبه -۲۷ اردیبهشت ماه- همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، در گفتوگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: نقش روابط عمومی حلال مشکلات و دغدغههای سازمان است.
رییس اداره برنامهریزی و آموزش مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی افزود: روابط عمومی باید از رویکرد مناسبتگرا و پلاکاردمحور و گزارشگر رویدادها فاصله گرفته و با تکیه بر برنامه و استراتژی مشخص، در خدمت اعتمادسازی و تولید سرمایه اجتماعی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از روابط عمومیها همچنان بر پایه رویداد محوری عمل میکنند گفت: حتی خبرنگاران نیز عادت کردهاند تنها وقایع را مخابره کنند کرده و از،تحلیل مسائل و تبیین اهداف فاصله گرفته اند.
رییس اداره برنامهریزی و آموزش مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با ذکر خاطرهای از یکی از بحرانهای پیشآمده در حوزه محصولات کشاورزی در سالهای گذشته گفت: در آن زمان، با مدیریت مناسب ارتباطات و تغییر شیوه مواجهه با افکار عمومی، موفق شدیم از شدت بحران کاسته و حتی مخالفان سرسخت را هم اقناع کنیم.
وی مهمترین توصیهاش به مسئولان روابط عمومی را چنین اظهار داشت: بهجای توجیه و تکذیب، باید شهامت تعظیم در برابر خطاها را داشت و پذیرش مسئولیت، رمز اعتمادسازی پایدار است.
شکری خانقاه تأکید کرد: روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی باید در گامهای بعدی به سمت برنامهمحوری، آموزش مستمر و بهرهگیری از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی حرکت کنند تا بتوانند پاسخگوی انتظارات روزافزون مخاطبان و ذینفعان بخش کشاورزی باشند.
خبرنگار: فرناز فتحی
دیدگاه تان را بنویسید