مدیرکل روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور :

روابط عمومی باید از اطلاع‌رسانی صرف فاصله بگیرد

روابط عمومی باید از اطلاع‌رسانی صرف فاصله بگیرد

تهران- ایانا- مدیرکل دفتر ترویج روابط و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور گفت: روابط عمومی باید از نقش تشریفاتی فاصله گرفته و به یک اتاق فکر حرفه‌ای و ۲۴ ساعته بدل شود.

به گزارش خبرنگار ایانا؛ در حاشیه نخستین اجلاس روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی که روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در استان البرز برگزار شد، شهاب سیدمحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا؛ با اشاره به اهمیت این رویداد بیان داشت: این اجلاس فرصت مغتنمی برای ارتباط مستقیم مدیران، کارشناسان، اساتید و دانشجویان حوزه ارتباطات بود؛ جایی برای تبادل تجربه، یادگیری از دیدگاه‌های علمی و بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان روابط عمومی کشور

مدیرکل دفتر ترویج روابط و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با تأکید بر اینکه روابط عمومی امروز دیگر صرفاً یک واحد تشریفاتی نیست، عنوان کرد: روابط عمومی در عصر ارتباطات باید به یک نهاد فکری و مشورتی تبدیل شود که با تسلط بر فناوری‌های روز، از جمله شبکه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی، ارتباطات سازمانی را سامان‌دهی کند.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی را جایگاه نازل روابط عمومی در ساختار اداری و کمبود نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: در بسیاری از سازمان‌ها، روابط عمومی زیرمجموعه واحدهای دیگر است، بودجه مستقل ندارد، نیروهای حرفه‌ای کافی در اختیار ندارد و همین‌ها باعث می‌شود نتواند مأموریت خود را به‌درستی ایفا کند.

عضو هیأت رئیسه انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ادامه داد: روابط عمومی فقط نباید اطلاع‌رسان باشد، بلکه باید گوش سازمان هم باشد؛ مخاطبان، ارباب رجوع و ذی‌نفعان چه می‌خواهند، چه می‌گویند، و چقدر رضایت دارند؟ این اطلاعات باید به مدیریت سازمان منتقل شود و در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار باشد.

مدیرکل دفتر ترویج روابط و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی، با بیان اینکه «روابط عمومی یکی از پنج شغل پر استرس دنیاست»، پیشنهاد کرد که این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد، چرا که فعالیت آن شبانه‌روزی بوده و استرس و مسئولیت بالایی دارد.

سیدمحسنی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید مورد حمایت بیشتر مدیران ارشد قرار گیرد، اظهار داشت: ما نیازمند یک بازتعریف جایگاه، تأمین منابع انسانی متخصص و استقلال ساختاری هستیم تا بتوانیم روابط عمومی را از یک واحد خدماتی به یک ابزار استراتژیک سازمانی تبدیل کنیم.

 

خبرنگار: فرناز فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید