Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور در استان قزوین در سامانه سماصط

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون۵۷۴ واحد پرورش طیور در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) ثبت شده است.

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور در استان قزوین در سامانه سماصط

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، علی رمضانپور بیان کرد: این واحدها به ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه است که شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم‌گذار، ۷۵ واحد تخم‌گذار، سه واحد مادر تخمگذار، دو واحد اجداد تخمگذار،  ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، 6 واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

وی افزود: این سامانه از سال ۹۷ به‌منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحدها راه‌اندازی شده است.

رمضانپور توضیح داد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت‌ حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای اجرای این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

 

خبرنگار: کیانوش کاکاوند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید