آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در شهرستان داراب

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در شهرستان داراب

فارس- ایانا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در سطحی بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کدخبر: 135972

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی اعیان‌منش اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت حدود ۱۰ هزار تن علوفه سبز با قابلیت سیلویی تولید و برداشت شود. 

معاون سازمان با بیان اینکه عملیات برداشت این محصول از اواخر خردادماه در مزارع شهرستان آغاز شده است، افزود: این روند تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت و در حال حاضر حدود ۳۰  هکتار از مزارع برداشت شده است. 

اعیان‌منش با اشاره به اهمیت تأمین خوراک دام و نقش آن در پایداری تولیدات دامی گفت: تأمین علوفه مورد نیاز دامداری‌ها و تقویت امنیت غذایی در دستور کار  است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با تأکید بر مکانیزه بودن فرآیند برداشت، اظهار داشت: هم‌اکنون ۳ دستگاه چاپر در مزارع مستقر و فعال هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این تعداد به ۷ دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید