آغاز برداشت ذرت علوفهای بهاره در شهرستان داراب
فارس- ایانا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از آغاز برداشت ذرت علوفهای بهاره در سطحی بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، مهدی اعیانمنش اظهار کرد: پیشبینی میشود از این سطح زیر کشت حدود ۱۰ هزار تن علوفه سبز با قابلیت سیلویی تولید و برداشت شود.
معاون سازمان با بیان اینکه عملیات برداشت این محصول از اواخر خردادماه در مزارع شهرستان آغاز شده است، افزود: این روند تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت و در حال حاضر حدود ۳۰ هکتار از مزارع برداشت شده است.
اعیانمنش با اشاره به اهمیت تأمین خوراک دام و نقش آن در پایداری تولیدات دامی گفت: تأمین علوفه مورد نیاز دامداریها و تقویت امنیت غذایی در دستور کار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با تأکید بر مکانیزه بودن فرآیند برداشت، اظهار داشت: هماکنون ۳ دستگاه چاپر در مزارع مستقر و فعال هستند و بر اساس برنامهریزیها، این تعداد به ۷ دستگاه افزایش خواهد یافت.
دیدگاه تان را بنویسید