پایان رقص خوشه های طلایی در شهرستان رستم
فارس- ایانا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم از خرید 21 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، اسماعیل بوستانی با بیان این مطلب که در سال زراعی جاری قریب به 13 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته بود، گفت: بیش از 32 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شد که 21 هزار تن توسط شش مرکز خرید دولتی و خصوصی برای تحویل به دولت خریداری شد و مابقی برای مصرف کشاورزان و بیشتر گندم بذری برای سال زراعی آینده مورد استفاده قرار می گیرد.
وی به ارقام متنوع بذری گندم مورد استفاده در سال زراعی جاری نظیر ترابی، سارنگ، سیروان، تیرگان، دهدشت، کوهدشت و... اشاره کرد و افزود: بارش های مطلوب با تراکنش مناسب باعث شد که در سال زراعی جاری، گندم های دیم از لحاظ بهره وری با مزارع آبی رقابت تنگاتنگی داشته باشد و کشاورزان از میزان تولید خود رضایت داشته باشند.
دیدگاه تان را بنویسید