رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی:
روابطعمومیها جهاد تبیین را پیش میبرند / تحول روابط عمومی در جهاد کشاورزی

تهران- ایانا- مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومیها در خط مقدم جهاد تبیین هستند و نقشی اساسی در ارتباط با مردم، رسانهها و تقویت امنیت غذایی کشور ایفا میکنند.
به گزارش خبرنگار ایانا؛ سید سجاد حسینی شامگاه شنبه - ٢٧ اردیبهشت - در نخستین اجلاس روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در استان البرز برگزار شد، با تقدیر از حضور پررنگ مدیران و کارشناسان روابط عمومی، از حمایتهای غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، برای ارتقا و تقویت جایگاه روابط عمومی قدردانی کرد و گفت: ایشان در ٧ ماه گذشته تمامقد از جایگاه و برنامه های روابط عمومی ارتباطات رسانهای، اطلاعرسانی حمایت کردند .
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه حساس روابط عمومیها در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما خانوادهای ۱۵۰۰ نفری هستیم؛ فقط دو و نیم درصد از نیروی انسانی وزارتخانه را تشکیل میدهیم اما با اطلاعرسانی، شفافسازی و پیوند دادن مردم با وزارتخانه، در تأمین امنیت غذایی برای ۸۵ میلیون ایرانی نقش مستقیم و موثر داریم.
وی روابط عمومی را محل تلاقی تخصصهای متنوع دانست و افزود: در روابط عمومی فقط با مدرک ارتباطات نمیتوان موفق بود. روابط عمومیها باید تاریخدان، جامعهشناس، اقتصاددان و حتی آشنا با ریاضیات، سیاست، فناوری و امروزه باید مسلط به هوش مصنوعی باشیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات فناوری و نیازهای جدید جامعه، گفت: ما باید روابط عمومیهایی هوشمند، دادهمحور، دیجیتالمحور، تعاملگرا و پاسخگو باشیم.
حسینی تصریح کرد: استفاده از کلاندادهها، پیشبینی رفتار مخاطبان و پاسخ سریع به بحرانها از جمله وظایف حیاتی روابط عمومیها در آینده است.
وی با اشاره به گفتمان رهبر معظم انقلاب درباره «جهاد تبیین»، نقش رسانهها و روابط عمومیها را برجسته دانست و ادامه داد: اگر تبیین را آگاهیبخشی بدانیم، روابط عمومیها در خط مقدم هستند؛ تبیین فقط بر دوش روابط عمومی با تولیدکنندگان، کشاورزان و دامداران نیست؛ بلکه در این مسیر هر دو مکمل هماند و کشور به هر دو نیاز دارد.
حسینی بر ضرورت تولید محتوای شخصیسازیشده، شفافسازی، اقناعسازی و ایجاد اعتماد با مردم و رسانهها تأکید کرد و گفت: روابط عمومی نهتنها حلقه اتصال مردم و حاکمیت، بلکه پیشران تحقق چشماندازها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی در جامعه است.
خبرنگار: فرناز فتحی
دیدگاه تان را بنویسید