رئیس دانشکده ارتباطات

روابط عمومی‌ها باید معماران اعتماد و راویان امید باشند

روابط عمومی‌ها باید معماران اعتماد و راویان امید باشند

تهران- ایانا- رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه گفت: ضعف روایتگری حرفه‌ای، بحران روایت در کشور را تشدید کرده است

اکبر نصراللهی در حاشیه نخستین اجلاس روابط‌عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در تبیین دستاوردهای سازمان‌ها گفت: روابط عمومی‌ها باید روایتگر اول، برتر، هدف‌زا و به‌موقع باشند.

رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه تاکید کرد: رسانه‌ها از محتوای حرفه‌ای و دقیق روابط عمومی‌ها استقبال می‌کنند؛ به شرط آن‌که این نهادها چابک، حرفه‌ای و منصفانه عمل کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها اغلب روایتگر حرفه‌ای نیستند، افزود: متأسفانه بسیاری از دستاوردهای سازمان‌ها به‌صورت غیرحرفه‌ای منتشر می‌شود و همین مسئله یکی از عوامل بحران روایت در کشور است.

نصراللهی تأکید کرد: در شرایطی که کشور با بحران‌های مختلف از جمله تحریم‌ها مواجه است، روابط عمومی‌ها باید نقش راویان امید و معماران اعتماد را ایفا کنند و بتوانند واقعیت‌های کشور را به درستی به مردم منتقل کنند؛ این در حالی است که در حال حاضر کمتر شاهد چنین عملکردی هستیم.

وی همچنین به چالش‌های ساختاری و اقتصادی در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد در جنگ روایت‌ها پیروز شویم، باید اقتصاد روابط عمومی، ساختارها و موانع موجود در این حوزه اصلاح شود.

رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه با اشاره به برگزاری اولین اجلاسروابط‌عمومی‌های وزارت جهادکشاورزی، آن را فرصتی مغتنم برای هم‌اندیشی فعالان ارتباطات دانست و گفت: این نشست گامی مثبت است، اما زمان آن بسیار محدود است.

وی پیشنهاد کرد: این‌گونه نشست‌ها با رویکرد کارگاهی و فرصت بیشتر برای تعامل دوسویه برگزار شود.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید