مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

روابط عمومی بال وزارت جهاد کشاورزی است

روابط عمومی بال  وزارت جهاد کشاورزی است

تهران- ایانا- مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در تبیین اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه گفت: تلاش مرکز روابط عمومی بر این است که با همکاری همه بخش‌ها، در مرکز و استان‌ها، جایگاه روابط عمومی را ارتقاء دهیم.

سید سجاد حسینی در حاشیه برگزاری اولین اجلاس روابط‌عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی که شنبه - ۲۷ اردیبهشت‌ماه- همزمان با هفته روابط عمومی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، روابط عمومی را یکی از ارکان کلیدی در پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی دانست، و بر لزوم توانمندسازی و شبکه‌سازی در این بخش تأکید کرد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه روابط عمومی مانند یکی از بالهای یک پرنده برای مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: مسئولیت انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای کل مجموعه بر عهده روابط عمومی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت نقش ستاد مرکزی، و حدود ۱۳ سازمان و شرکت زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در اجرای انجام برنامه‌ریزی شده با هدف تامین امنیت غذایی گفت: پوشش فعالیت‌های  این مجموعه ها در سطح ملی ضرورتی انکارناپذیر است.

حسینی در ارتباط با رویکرد برگزاری اجلاس روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: سعی کردیم همکاران را از سراسر کشور گرد هم آورده، تا ضمن ایجاد هم‌افزایی، گام نخست آموزش‌های تخصصی را آغاز کنیم؛ که این نقطه شروعی برای استمرار آموزش و توان‌افزایی و بهبود عملکرد روابط عمومی‌ها در سراسر کشور خواهد بود.

مشاور  وزیر جهاد کشاورزی کمبود نیروی متخصص در حوزه روابط عمومی را یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی روابط عمومی‌ها در این وزارتخانه قلمداد کرد و تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد نیروهایی که عملکرد مطلوبی نداشته‌اند به روابط عمومی منتقل می‌شوند؛ این در حالی است که فعالیت در این حوزه نیازمند عشق، مهارت رسانه‌ای، آشنایی با سیاست، تاریخ و فلسفه بوده، و بدون شک روابط عمومی فقط یک کار اداری نیست.

 وی با بیان اینکه با این حال، نیروهای متخصصی در سازمان‌های مختلف حضور دارند که می‌توانند پشتیبان ما باشند، خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات هم یکی دیگر از چالش‌های همکاران روابط،عمومی است.

حسینی  از حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی از روابط عمومی و نخستین اجلاس روابط‌عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی قدردانی کرد و گفت: نگاه رسانه‌ای وزیر زمینه‌ساز شروع بسیاری از اقدامات جدید شده، و پس از سال‌ها، انسجامی شکل گرفته که شاید در ۲۹ سال گذشته بی‌سابقه باشد.

وی با بیان اینکه با وجود کاستی‌ها، تلاش مرکز روابط عمومی بر این است که با همکاری همه بخش‌ها، در مرکز و استان‌ها، جایگاه روابط عمومی را ارتقاء دهیم، تاکید کرد: شرافت جایگاه‌ روابط عمومی را ما ایجاد می‌کنیم، و نه برعکس.

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید