کارشناس روابط عمومی سازمان تات:
تعامل حرفهای روابط عمومی با رسانهها نیازمند تخصص است

تهران - ایانا- کارشناس روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید بر اهمیت روابط عمومی در انتقال پیامهای سازمان به جامعه مخاطب گفت: تعامل حرفهای با رسانهها، مستلزم تخصص و برنامهریزی دقیق است.
وحید زندی فخر در حاشیه نخستین اجلاس روابطعمومیهای وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه روابط عمومی تنها بخشی از سازمان است که مستقیماً با عوامل بیرونی از جمله خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارتباط است، گفت: این تعامل، فرصت مهمی برای رساندن پیامهای سازمان به جامعه مخاطب ایجاد میکند.
کارشناس روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: نوع مدیریتی که در این ارتباطات شکل میگیرد، در معرفی دستاوردهای سازمان و تنویر افکار عمومی بسیار مؤثر است.
وی با تأکید بر نیاز به تعامل عاطفی و دوستانه با رسانهها افزود: روابط عمومی میتواند با ایجاد ارتباط سازنده و استفاده از ظرفیت رسانهها، پیامهای سازمان را با اثربخشی بیشتری به جامعه منتقل کند و این تعامل مستلزم برنامهریزی دقیق و مدیریت حرفهای است.
زندی فخر با بیان اینکه فقدان نیروی متخصص یکی از مشکلات روابط عمومی است، گفت: این در حالی است که در سایر بخشهای تخصصی سازمان از مدیران با تخصص مرتبط استفاده میشود.
وی افزود: در روابط عمومی گاهی اوقات افراد بر اساس معیارهایی نظیر ذوق و سلیقه انتخاب میشوند ولی در دنیای امروز که ارتباطات چندرسانهای اهمیت ویژهای یافته، تخصص در روابط عمومی از الزامات اساسی است.
زندی فخر گفت: برای معرفی مؤثر دستاوردهای بخش کشاورزی به جامعه، نیازمند توجه بیشتر به نقش روابط عمومی و گماردن افراد متخصص در این حوزه هستیم.
خبرنگار: شهرزاد مسعودی
دیدگاه تان را بنویسید