رئیس گروه ارتباط با رسانه:

اطلاع‌یابی بر اطلاع‌رسانی مقدم است

اطلاع‌یابی بر اطلاع‌رسانی مقدم است

تهران- ایانا- رئیس گروه ارتباط با رسانه مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی گفت: روابط عمومی قلب تپنده سازمان است و بدون عشق، علاقه و اشتیاق موفقیت در این حرفه ممکن نیست.

محمدرضا سارولر در حاشیه نخستین اجلاس روابط‌عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا با تأکید بر این‌که روابط عمومی قلب تپنده یک سازمان دانست گفت:  کار در این بخش علاوه بر مسئولیت‌های تخصصی خود، نیازمند عشق، علاقه و اشتیاق واقعی بوده و بدون این ویژگی‌ها، موفقیت در این حرفه امکان‌پذیر نیست.

رئیس گروه ارتباط با رسانه با اشاره به این‌که نگاه سنتی برخی مدیران به روابط عمومی از جمله موانعی است که باعث شده این حوزه به جایگاه شایسته خود نرسد، افزود: انتظارات و مطالبات بالای رسانه‌ها و جامعه مخاطب، از سوی دیگر کار در این بخش را دشوارتر کرده است.

سارولر با بیان این‌که یکی از چالش‌های مهم ما در روابط عمومی، نبود اطلاعات دقیق و به‌موقع است، افزود: روابط عمومی‌ها تولیدکننده اطلاعات نیستند، بلکه پردازشگر آن هستند، بنابراین اگر اطلاعات لازم به موقع از سوی معاونت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان ارائه نشود، روابط عمومی نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی در ادامه گفت: مشکل دیگر بخش روابط‌عمومی، رسانه‌گریزی برخی مدیران است، به طوری که در بزنگاه‌های حساس که نیاز به پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی مؤثر داریم، این رفتار مانع از انتقال پیام مناسب به مخاطبان می‌شود.

رئیس گروه ارتباط با رسانه مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی افزود: ما همیشه بر اهمیت «اطلاع‌یابی» پیش از «اطلاع‌رسانی» تأکید داریم چرا‌که پاسخ‌گویی به‌موقع نه تنها وجهه سازمان را تقویت می‌کند، بلکه دستاوردها را به بهترین شکل ممکن منعکس می‌سازد.

سارولر به خاطره‌ای تأثیرگذار از تورهای رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: تولیدکننده‌ای که با مشکلاتی در اخذ مجوزها مواجه بود، در جریان این تور، مشکلات خود را با خبرنگاران در میان گذاشت و پس از انتشار موضوع در رسانه‌ها، مسئولان استانی و ملی به سرعت وارد عمل شدند و مشکل او در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شد.

وی افزود: این اتفاق باعث بازگشت واحد تولیدی به چرخه تولید و حفظ اشتغال در منطقه شد. چنین تجربه‌هایی اهمیت و تأثیر روابط عمومی را به خوبی نشان می‌دهد.

سارولر گفت: روابط عمومی باید به عنوان ابزاری برای ارتقای شفافیت و اعتمادسازی در جامعه شناخته شود و اگر اطلاعات دقیق و به‌موقع در اختیار این بخش قرار گیرد، می‌توان انتظار داشت که دستاوردها و فعالیت‌های سازمان به بهترین شکل ممکن منعکس شود.

 

خبرنگار: شهرزاد مسعودی 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید