لجستیک هوشمند و راهکارهای سبز؛ آینده حملونقل در قاب نمایشگاه

نمایشگاه بینالمللی حملونقل و لجستیک تهران که محلی برای نمایش توان داخلی، تبادل دانش و رونمایی از فناوریهای نوین حملونقل است تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۴ از ۹ صبح تا ۱۵ بعداز ظهر برقرار است.
تهران-ایانا- ایران به دلیل دارا بودن مرزهای گسترده زمینی و دریایی با سیزده کشور و قرار گرفتن در قلب پنج کریدور بینالمللی، همواره بهعنوان یکی از شاهراههای کلیدی ترانزیت کالا در منطقه شناخته میشود. این موقعیت استراتژیک، بیش از هر زمان دیگری، اهمیت توسعه زیرساختهای حملونقل و لجستیک کشور را نمایان میکند.
در همین راستا، ششمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته، از تاریخ ششم تا نهم شهریورماه ۱۴۰۴در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد. رویدادی که بهوضوح تپشهای زیرپوستی اقتصاد حملونقل کشور را به نمایش میگزارد.
به گزارش خبرنگار ایانا، این نمایشگاه با حضور ۱۰۵ شرکت داخلی و خارجی، فعالان بخشهای حملونقل زمینی، دریایی، هوایی، ریلی، شهری و صنایع وابسته را در سالنهای تخصصی ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۲۷ گرد میآورد. از نخستین روز افتتاح، فضای نمایشگاه مملو از بازدیدکنندگان، فعالان و بازیگران صنعت حملونقل بود که هر یک بهدنبال فرصتهای همکاری، انتقال دانش، یا یافتن راهکارهایی برای توسعه بازار خود بودند.
این رویداد در روز ۶ شهریور ماه باحضور معصومه آقاپور، شاور رئیسجمهور در امور همکاریهای اقتصادی، و صدیف بیکزاده، مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی ایران، افتتاح شد. بازدید کنندگان میتوانند تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۴ همه روزه از این نمایشگاه از ۹ صبح الی ۱۵ بعدازظهر بازدید کنند.
هر بخش از نمایشگاه روایتگر دنیای تخصصی خود است به نحوی که سالنهای ۷ و ۸، جلوهگر توانمندیها و محصولات صنعت ریلی؛ سالنهای ۶ و ۱۰ محل ارائه آخرین فناوریهای حملونقل شهری و جادهای و دیگر فضاها به صنایع دریایی، هوایی و خدمات وابسته اختصاص داشتند. غرفهها، سرشار از نوآوری، ایدههای تازه و فناوریهایی است که نشان میدهند حملونقل دیگر فقط جابجایی کالا خلاصه نمیشود ، بلکه صنعتی تحولساز است.
برنامههای جانبی همچون برگزاری جلسات B2B، گردهماییهای تخصصی درباره حملونقل آینده، لجستیک هوشمند، ایمنی و راهکارهای سبز، بُعد فکری و تحلیلی نمایشگاه توانمندیهای این نمایشگاه را تقویت میکند. این رویداد تنها یک نمایشگاه نیست؛ بلکه میدان تعامل و تفکر، محل سنجش ظرفیتها و توانمندیها است.
نمایشگاههای تخصصی به ویژه در صنعت لجستیک فرصتی فراهم میسازد تا فعالان صنعت با چالشهای بازار، نیازهای روز، و راهکارهای بهینهسازی عملکرد آشنا شوند. از معرفی فناوریهای جدید گرفته تا شنیدن بازخورد مستقیم از متخصصان، این رویداد بستری برای جهش است؛ جهشی در جهت کاهش هزینهها، بهبود خدمات، افزایش ایمنی، و توسعه همکاریهای بینالمللی.
خبرنگار، صبا طاهری
دیدگاه تان را بنویسید