آذری جهرمی: روابط عمومی‌ها نقش کلیدی در اعتماد عمومی دارند

آذری جهرمی: روابط عمومی‌ها نقش کلیدی در  اعتماد عمومی دارند

تهران- ایانا- وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روابط عمومی‌ها علاوه بر تولید محتوا باید با درک درست از اهداف سازمانی، نقش کلیدی در مدیریت افکار عمومی و تقویت اعتماد عمومی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدجواد آذری جهرمی در نخستین اجلاس روابط عمومی‌های وزارت جهادکشاورزی که روز شنبه -۲۷ اردیبهشت ماه- در محل مرکز آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، با اشاره به نقش واسطه‌ها در جوامع متصل گفت: افراد در یک جامعه به هم پیوسته می‌توانند با میانگین حداکثر ۶ واسطه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ این مفهوم، که به ویژگی‌های جامعه انسانی مربوط است، نشان‌دهنده نزدیکی و پیچیدگی ارتباطات در سطح جهانی است.

 آذری جهرمی بر اهمیت مدیریت صحیح ارتباطات در دنیای مدرن تاکید کرد و گفت: اخبار منفی به دلیل تحریک حس پیش‌بینی مغز انسان، با سرعت بیشتری نسبت به اخبار مثبت منتشر می‌شوند. این موضوع به عملکرد مغز خزنده انسان مرتبط است که برای بقا به پیش‌بینی خطرات و واکنش سریع به آن‌ها تمایل دارد که یکی از چالش‌های اساسی در مدیریت افکار عمومی است.

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات روابط عمومی را مسئول اصلی انتقال ذهنیت مثبت در مورد نهادها و سازمان‌ها دانست و اظهار کرد:  آنها باید اهداف سازمانی را به شکلی موثر و در راستای رفاه عمومی منتقل کنند.

وی افزود: روابط عمومی‌ها نباید تنها به تولید محتوا محدود شوند، بلکه باید با درک درست از اهداف سازمانی، نقش کلیدی در مدیریت افکار عمومی ایفا کنند.

 

امنیت غذایی و ابزارهای سیاستی

جهرمی با بیان این‌که ابزارهای سیاستی وزارت جهادکشاورزی شامل خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مدیریت صادرات و واردات و تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی است، تاکید کرد: این سیاست‌ها نیازمند تعامل مستمر با کشاورزان و دامداران بوده و برای تحقق این اهداف باید از ابزارهای حمایتی مناسب استفاده شود.

 

فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها

وزیر پیشین ارتباطات با اشاره به این‌که سرعت انتشار اطلاعات در فضای مجازی می‌تواند به نفع شفاف‌سازی و تقویت اعتماد عمومی باشد، افزود: در صورت عدم مدیریت صحیح، می‌تواند به چالش‌های جدی منجر شود.البته روابط عمومی‌ها باید از این ظرفیت برای تقویت ارتباطات استفاده کنند.

جهرمی روابط عمومی را به عنوان افسران اجرایی سازمان‌ها توصیف کرد که باید با دانش و مهارت کافی در حوزه اجرایی و ارتباطی عمل کنند و بر اهمیت هم‌افزایی در تحقق اهداف سازمانی تاکید کرد و گفت: نقش روابط عمومی را در پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی باید تقویت شود.

 

خبرنگار: شهرزاد مسعودی 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید