مدیرکل مرکز صداوسیمای آذربایجان شرقی:

ضرورت هدفمندتر شدن تولید محتوای رسانه‌ای در حوزه کشاورزی

ضرورت هدفمندتر شدن تولید محتوای رسانه‌ای در حوزه کشاورزی

آذربایجان شرقی- ایانا- مدیرکل مرکز صداوسیمای آذربایجان شرقی بر ضرورت استمرار تعاملات و هدفمندتر شدن فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه کشاورزی تأکید کرد.

اکبر رضایی در دیدار با مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی وزارت جهادکشاورزی و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همکاری بسیار خوبی با صداوسیما در تهیه برنامه‌ها داشته است، اما با توجه به گستردگی فعالیت‌های این سازمان، ظرفیت بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.

وی افزود: باید با شناسایی دقیق مخاطبان و حرکت هدفمند در تولید محتوا، اثربخشی برنامه‌ها را افزایش دهیم. رسانه در حوزه جهاد کشاورزی به دنبال جذب مخاطب توده‌ای نیست، بلکه تمرکز بر جذب مخاطب فعال و علاقه‌مند دارد.

رضایی با اشاره به اهمیت گروه‌های مرجع در انتقال پیام‌ها تصریح کرد: اگر برنامه‌ها و پیام‌ها به گروه‌های مرجع برسد، این گروه‌ها برخلاف مخاطبان توده‌ای، پیام را به سایرین منتقل کرده و ضریب تأثیرگذاری آن را بالا می‌برند. در همین راستا، ایجاد پایگاه‌های اینترنتی و صفحات مجازی مرجع توسط سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند اثرات مثبت قابل توجهی در جامعه هدف ایجاد کند.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه ملی در بحران‌ها همواره در کنار جهاد کشاورزی و جامعه کشاورزان بوده است، گفت: با اطلاع‌رسانی به موقع توانسته‌ایم نقش مؤثری در پیشگیری از بروز شرایط بحرانی ایفا کنیم. بهبود عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه تولید محتوا نیز می‌تواند کیفیت و اثرگذاری برنامه‌های رسانه‌ای را ارتقا دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت انتخاب ساختارها و ابزارهای متناسب با حوزه ترویج کشاورزی تأکید کرد و افزود: نباید تعامل بین جهاد کشاورزی و صداوسیما متوقف شود، بلکه باید استمرار پیدا کند. رضایی در خصوص ایجاد فضای تعاملی در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای طرح مسائل فعالان بخش کشاورزی گفت: این رویکرد علاوه بر پیگیری مشکلات، فعالان حوزه کشاورزی را نسبت به رسانه به عنوان یک مطالبه‌گر امیدوار می‌کند و فرصت ارزشمندی برای هم‌افزایی میان بخش اجرایی و رسانه خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید