Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده، در گفت‌وگو با ایانا عنوان کرد:

سازمان تعزیرات، زیر بار دونرخی شدن گوشت نرود/ بازی جدید حامیان گرانی گوشت قرمز در بازار

نماینده بخش خصوصی صادرکنندگان دام، از طرح قیمت‌گذاری گوشت قرمز، بر اساس کیفیت، مخالفت کرد.

سازمان تعزیرات، زیر بار دونرخی شدن گوشت نرود/ بازی جدید حامیان گرانی گوشت قرمز در بازار


نماینده بخش خصوصی صادرکنندگان دام، از طرح قیمت‌گذاری گوشت قرمز، بر اساس کیفیت، مخالفت کرد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران، امروز در واکنش به برنامه تلویزیونی شب گذشته که در آن دونرخی شدن گوشت قرمز مطرح شد، به ایانا گفت: به هیچ عنوان سازمان تعزیرات نباید زیر بار این طرح برود.

منصور پوریان با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر، قیمت‌گذاری این‌چنینی برای گوشت وجود ندارد، افزود: این مسئله می‌تواند فساد برانگیز باشد و باید قبول کرد که بازی جدیدی از طرف حامیان گران شدن این محصول در بازار شروع شده است.

به گفته وی، درجه‌بندی روی گوشت، تنها می‌تواند در زمان زنده بودن دام و قبل از کشتار صورت بگیرد. بر این مبنا چهار رتبه محاسبه می‌شود؛ از یک تا چهار ماه، چهار تا هشت ماه، هشت ماه تا یک سال و از یک سال به بالا.

وی با بیان اینکه تمام دردسرها و مشکلات ما از کشتارگاه آغاز می‌شود، عنوان کرد: بعد از کشتار، دیگر نمی‌توان مرزبندی مشخصی از نظر کیفیت روی گوشت قرمز انجام داد؛ بنابراین از کجا معلوم کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، دارای همان کیفیتی باشد که در برچسب آن ذکر شده است؟ مطمئنا کمتر خریداری می‌تواند توانایی سنجش نوع گوشت را داشته باشد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران، معتقد است، آنها با اجرای این طرح می‌خواهند دام را با نازل‌ترین قیمت خریداری کرده و سپس با توجیه درجه یک بودن، قسمت اعظم آنها را با قیمتی بالا در بازار عرضه کنند. این به نوعی فریب مردم محسوب می‌شود.

پوریان در پایان تأکید کرد: پایین آمدن مصرف گوشت قرمز در کشور به دلیل حباب کاذبی است که در بازار این محصول به‌وجود آمده و این مشکل با نرخ‌گذاری‌های متعدد نه‌تنها حل نمی‌شود، بلکه دردسرهای بزرگ‌تری برای مصرف‌کننده ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است که شب گذشته، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، در برنامه تلویزیونی از دونرخی شدن قیمت گوشت خبر داد و اعلام کرد: طرحی به‌عنوان ساماندهی کشتارکنندگان و توزیع‌کنندگان در دستور کار قرار دارد که طبق آن، مصرف‌کننده به تناسب پولی که می‌پردازد، کیفیت گوشت را تعیین می‌کند./

V-950805-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید