Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

نیاز ماهانه گیلان به 6 هزار تن شکر

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفر و محاسبه جمعیت بخش گردشگری استان گفت: استان گیلان با این تعداد جمعیت با سرانه مصرف 29 گیلوگرم روزانه به 200 تن شکر نیاز دارد و از این مقدار 40 درصد برای بخش صنف و صنعت و 60 درصد در بخش مصرف خانوار است.

نیاز ماهانه گیلان به 6 هزار تن شکر

قاسم جوادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: نیاز استان گیلان در ماه به شکر 6 هزار تن بوده و سه هزار و 500 تن از این مقدار در بخش صنف و صنعت استفاد می‌شود.

وی با اشاره به تامین بخشی از شکر مصرفی جامعه توسط دولت گفت: در همه جای دنیا تمام نیاز یک محصول را دولت تامین نمی‌کند و تنها اقدام به تامین بخشی از آن محصول می‌کند تا از این طریق سیاست‌های تنظیم بازار تامین و تعدیل شود و در این راستا بخشی از شکر مورد نیاز را وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی غله ایران تامین می‌کنند.

جوادزاده یادآور شد: برای تنظیم سیاست‌های بازار هر ماه یا هر چند ماه یک بار بخشی از کالاهای اساسی از جمله شکر برای توزیع در اختیار سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها قرار می‌گیرد و پس از تخصیص این مقدار، در قرارگاه امنیت غذایی بر اساس جمعیت در تمام شهرستان‌ها توزیع بر اساس برش شهرستانی انجام می‌شود و این رقم معمولاً در نهایت معادل 20 تا 30 درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت بخش نظارت پس از توزیع کالا خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال 602 تن شکر در شهرستان‌های استان گیلان توزیع شده و برخی شهرستان‌ها با توجه به سیستم توزیع، جذب کمتری داشته است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان با سیاست‌های کاری خود بخشی از سهمیه را که جذب نشده از طریق مباشرین جذب کرده و در مهرماه موفق شدیم 93 درصد از 602 تن شکر استان معادل 561 تن را جذب کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به سهمیه 595 تن با اولویت خانوار آبان ماه استان گیلان در کالای اساسی شکر تاکید کرد: قیمت شکر دولتی با تامین سازمان جهاد کشاورزی 28 هزار تومان برای مصرف خانوار و به‌صورت بسته‌بندی یک کیلویی به قیمت 34 هزار تومان عرصه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید