Iranian Agriculture News Agency

آمادگی تولید پنج میلیون نهال توسط شرکت کشت و صنعت کارون

شرکت کشت و صنعت کارون اعلام آمادگی کرد؛ در سال آینده ۳ تا ۵ میلیون اصله نهال در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت تولید و برای کشت در اختیار اداره منابع طبیعی استان خوزستان قرار دهد.

آمادگی تولید پنج میلیون نهال توسط شرکت کشت و صنعت کارون

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون  درباره مشارکت در طرح مردمی یک میلیارد درخت گفت: امسال پذیرفتیم با تولید یک میلیون نهال در گلدان‌های پلاستیکی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی مشارکت کنیم.

عبدالمجید میرزاپور افزود: تا پایان امسال نهال‌ها آماده و برای کاشت در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای تولید یک میلیون اصله نهال منابع طبیعی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برآورد هزینه کرده‌ایم.

میرزاپور تصریح کرد: در صورتی که این یک میلیون اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در مناطق تعیین شده کشت و مراقبت شود و نتیجه آن را ببینیم، آماده‌ایم برای کمک به این طرح در سال آینده ۳ تا ۵ میلیون اصله نهال تولید کنیم.

وی در همین حال گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده شکر از نیشکر در خاورمیانه است و به دلیل کشت حدود ۱۷ هزار هکتار نیشکر، تولید کننده اکسیژن می‌باشد ضمن آن که هم‌اکنون نزدیک به ۲۵ هزار هکتار فضای سبز داریم و این سطح سبز را افزایش خواهیم داد.

میرزاپور ابراز امیدواری کرد؛ این طرح با جدیت مدیریت و با ادامه مشارکت مردمی و برنامه‌ریزی به موفقیت برسد.

وی در حاشیه این نشست از برنامه‌ریزی برای تدوین طرحی به منظور جذب کربن در خاک خبر داد و به خبرنگار ما گفت: شرکت کشت و صنعت کارون با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک شرکت دانش‌بنیان در حال آماده کردن طرحی برای جذب کربن در خاک با هدف احیای خاک و ترسیب کربن است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون افزود: با تدوین و اجرای این طرح می‌توانیم نخستین مجموعه‌ای در ایران باشیم که برای جذب کربن و مقابله با تغییرات اقلیمی به برنامه سازمان ملل متحد می‌پیوندد و متعهد می‌شود.

وی گفت: با توسعه نیشکر قصد داریم جذب کربن را انجام دهیم ضمن آن که این طرح به سازوکارهای دیگری نیز نیاز دارد که روی آن کار می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید