Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس در همایش تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد:

استقبال از راه‌اندازی اتاق فکر خبرنگاران کشاورزی استان فارس/ تجلیل از خبرنگاران؛ تجلیل از اندیشه ورزی و پاسداشت نقادی است

به آنچه شما می نویسید، نقد و منتشر می‌کنید اعتقاد داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه مناسبت روز خبرنگار مزین شده است به نام شهید محمود صارمی که در یک شرایط ویژه به شهادت رسیدند، گفت: تجلیل از خبرنگار، تجلیل از اندیشه ورزی و پاسداشت نقد و نقادی کسانی است که در مسیر آگاهی بخشی گام بر می دارند .

استقبال از راه‌اندازی اتاق فکر خبرنگاران کشاورزی استان فارس/ تجلیل از خبرنگاران؛ تجلیل از اندیشه ورزی و پاسداشت نقادی است

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در همایش تجلیل از خبرنگاران فعال در بخش کشاورزی این استان که پنج شنبه 23 اَمرداد ماه 99 برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگار در جایگاه رفیعی است که نقش دیده بانی جامعه را برای پیمودن مسیر تعالی بر عهده دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: جامعه‌ای که به آزادی بیان و نقد منصفانه توجه نکند، قطعا رو به پیشرفت و بهبود نخواهد بود، اگر به رسالت آگاهی بخشی در هر حوزه اهمیت ندهیم نتیجه بروز بسیاری از چالش‌ها خواهد بود که در خور جامعه امروز  ما نیست.

به عقیده قاسمی، اگر به جایگاه تمامی کسانی که در بخش رسانه‌ای فعالیت می‌کنند به عنوان دیده‌بانان و آیینه تمام نمای اقدامات انجام شده مسئولین نگاه می‌شد بسیاری از کاستی‌ها و ایرادات امروز جامعه وجود نمی‌داشت و راه تعالی به سرعت طی می‌شد از این رو شان و منزلت خبرنگاری را باید پاس بداریم زیرا این رفتار و خصیصه نیاز اساسی امروز جامعه ما است.

او گفت: فکر نمی‌کنم جامعه ای روزی بی‌نیاز از این فضا باشد، قطعا جامعه ای که فکر می‌کند از نقد و نظارت بی نیاز شده شرایط مرداب پیدا می‌کند و نمی‌تواند پویایی و بهبود را در خود احساس کند.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه نیازمند هدف مشترک، انسجام و هم افزایی هستیم، افزود: ما به دنبال پیشرفت و توسعه کشور هستیم، به عنوان خدمتگزاران شما در یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی کشور به دنبال این هستیم که شرایط جامعه را بهبود دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خطاب به خبرنگاران حاضر در این همایش ابراز کرد: به آنچه شما می نویسید، نقد و منتشر می‌کنید اعتقاد داریم و امیدواریم که روز به روز کارهایی که شما انجام می‌دهید و به تبع  بازخورد آن در رفتار و برنامه‌های ما دیده شود.

قاسمی با اشاره به وجود کارگروه اطلاع‌رسانی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تصریح کرد: به نظر می‌رسد راه‌اندازی یک اتاق فکر با حضور فعالین رسانه و خبرنگاران پیشنهاد خوبی است که می‌تواند در بهره‌گیری از ذی‌نفعان این سازمان به عنوان گروه های اثر گذار در اقدامات و عملکرد ما حائز اهمیت باشد.

اقلیم فارس، بستر ساز تولیدات کشاورزی

قاسمی با تحسین نیاکان برای موقعیت‌یابی مناسب برای سکونت در استان پهناور فارس تصریح کرد: بخش کشاورزی استان فارس از دیر باز تامین کننده بیش از 10 درصد محصولات کشاورزی کشور بوده و به همین میزان در امنیت غذایی کشور نقش داشته است که این مهم محقق نمی‌شد مگر با اتکا به لطف خداوند و دوم شرایط خاص به لحاظ اقلیمی و طبیعی که استان فارس دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جهاد کشاورزی تلاش می‌کند که علم و دانش به نحو موثرتری در بخش کشاورزی مورد استفاده تلاشگران این حوزه قرار بگیرد، اظهار کرد: موضوع اطلاع رسانی، دانش‌افزایی، ترویج و مشارکت های مردمی از اولویت‌های ما در این حوزه است.

به گفته وی؛ به کارگیری رسانه های مختلف اعم از روزنامه ها یا صدا و سیما در فعالیت های ترویجی به نحو موثری در تولید محصولات تاثیر گذار است، به طوری که می‌بینیم بهره برداران موفق به شکل موثرتری از دانش و علم روز بهره گیری و استفاده کرده اند.

قاسمی با صحّه گذاشتن در اینکه به کارگیری دانش و تکنولوژی روز نیازمند سرمایه است، بیان کرد: این موضوع در دستور کار بوده و مساعدت‌های بسیار زیادی به بخش کشاورزی شده است مانند برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت زیرا کشاورز ما از اغلب ریسک‌هایی که وجود دارد متاثر می‌شود.

به گفته او؛ در حوزه مکانیزاسیون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان فارس به طور چشمگیری بهبود یافته زیرا تسهیلات توسعه در سال‌های اخیر در بخش کشاورزی تزریق شده و کشاورزان استان فارس به خوبی از این تسهیلات استفاده کردند.

همایش تجلیل از خبرنگاران فعال در بخش کشاورزی استان فارس در سالن آمفی تئاتر موسسه سرم سازی رازی شیراز برگزار شد که علاوه بر تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌های مختلف، مسئول حوزه نمایندگی ولایت فقیه، معاونین و  مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز حضور داشتند.

* گزارش تجلیل از خبرنگاران کشاورزی استان فارس ( لینک اینجا) 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید