Iranian Agriculture News Agency

اتاق اصناف کشاورزی داراب به ثبت رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از ثبت اتاق اصناف کشاورزی این شهرستان متشکل از دو ‌اتحادیه در حوزه تولیدات گیاهی و تولیدات دامی خبر داد.

اتاق اصناف کشاورزی داراب به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حبیب اله فتحی بیان کرد: اعضای هیات مدیره اتحادیه‌های زراعت، باغبانی و دامپروری شامل ۱۰ عضو اصلی و چهار عضو علی‌البدل است و هیات رئیسه نیز از طریق رای گیری بین این افراد انتخاب شد.

این مقام مسئول؛ تسهیل خدمات کشاورزی، تولید محصول سالم و بهبود شرایط واردات و صادرات محصولات را از جمله اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی عنوان کرد.

فتحی با بیان اینکه ارتقاء سطح دانش و آگاهی تولیدکنندگان از دیگر اهداف تشکیل اتاق اصناف است، اضافه کرد: با شروع فعالیت این اتاق در شهرستان داراب، بهره‌برداران بخش کشاورزی باید نسبت به عضویت در آن اقدام‌ کنند.

وی توضیح داد: تا کنون بیش از هزار و 400 پروانه کسب کشاورزی و شناسنامه باغات توسط اتاق اصناف کشاورزی شهرستان داراب صادر شده است که با تایید هویت حقیقی و حقوقی بهره‌بردار بخش کشاورزی، قابلیت استناد برای ارائه به مراجع ذی صلاح را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب یادآور شد: هویت بخشی و دفاع از حقوق شاغلین بخش کشاورزی، پیگیری مطالبات قانونی فعالان در مجامع سیاست‌گذار و برنامه‌ریز بخش کشاورزی و تعامل با دستگاه‌های دولتی در راستای تعیین الگوی کشت، تنظیم بازار و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از دیگر اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید