Iranian Agriculture News Agency

معرفی دو واحد غیر مجاز پرورش مرغ بومی در باغملک

دو واحد غیر مجاز پرورش مرغ بومی پنج هزار قطعه‌ای در شهرستان باغملک کشف شد.

معرفی دو واحد غیر مجاز پرورش مرغ بومی در باغملک

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باغملک با اعلام این خبر گفت: طی نظارت‌های کارشناسان دامپزشکی از مراکز پرورش و نگهداری دام و طیور در سطح شهرستان دو دواحد غیر مجاز پرورش مرغ بومی پنج هزار قطعه‌ای شناسایی شد.

حبیب سلماوندی افزود: این دو واحد در محل‌های احداث گلخانه و پرواربندی دام به‌صورت غیر مجاز نسبت به پرورش بیش از پنج هزار قطعه طیور بومی اقدام کردند که بعد از شناسایی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه وجود این واحدهای غیرمجاز پرورش طیور را با توجه به عدم داشتن شرایط امنیت زیستی و بهداشتی، یکی از عوامل اصلی خطر ورود بیماری به شهرستان اعلام کرد و گفت: پرورش غیر مجاز طیور و ماکیان می‌تواند خسارات اقتصادی جبران‌ناپذیری را از طریق انتقال بیماری‌ها و بروز تلفات به صنعت مرغداری وارد کند.

سلمانوندی با اشاره به این که اخذ مجوز از سوی دامپزشکی استان جهت پرورش طیور در سطح شهرستان الزامیست توضیح داد: هرگونه جوجه‌ریزی و پرورش طیور باید طبق ضوابط و مقررات قرنطینه‌ای بهداشتی دامپزشکی انجام شود که در غیر این صورت این امر مصداق کامل تهدید علیه بهداشتی عمومی است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید