Iranian Agriculture News Agency

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت برندسازی برای عسل دماوند گفت: این صنعت بسیار پویاست و مصداق اقتصاد مقاومتی است که کمترین نیاز و وابستگی را به دنیا دارد و به معنای واقعی ایجاد شغل، درآمد و سلامتی می کند.

برندسازی برای عسل دماوند ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مرتضی رضایی در اولین جشنواره عسل که امروز در شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به تلاش کشاورزان به ویژه زنبورداران در شرایط مختلف اقتصادی و آب و هوایی اظهار داشت: صنعت زنبورداری مصداق اقتصاد مقاومتی است که کمترین نیاز و وابستگی را به دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه برندسازی برای عسل دماوند ضروری است، بیان کرد: شهرستان دماوند با پتانسیل بالایی که در تولید عسل دارد، می تواند در صنعت زنبورداری پویا باشد و این مسئله مستلزم عضویت زنبورداران در اتحادیه ها و برندسازی برای این محصول است.

رضایی با بیان اینکه نقش تشکل‌ها در از بین رفتن مشکلات در این امور بسیار موثر است تصدیح کرد: در تمام سطوح تولیدی این نقص دیده می‌شود و همان طور که گفته شد اصلی‌ترین شهرستان تولیدکننده عسل در استان تهران شهرستان دماوند است که باید با پررنگ‌تر کردن نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای فروش و بازار بهتر عسل تولیدشده در این شهرستان برندسازی شود، تشکل ها در تمام کشورهای پیشرفته دنیا با قدرت فعال هستند؛ قدرت تشکل‌ها به‌قدری است که همین تشکل‌ها در فرانسه، کشور خود را خوابانده است.

معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: این صنعت بسیار پویاست و مصداق اقتصاد مقاومتی است که کمترین نیاز و وابستگی را به دنیا دارد و به معنای واقعی ایجاد شغل، درآمد و سلامتی می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید