Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۰ هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری در بوشهر

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه جمعیت میگو در این پژوهشکده در حال پرورش برای تولید مولدین این آبزی است، گفت: انتظار است تا پایان امسال حداقل ۱۰ هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری و به گزین شده به صنعت میگو کشور تحویل شود.

 تولید ۱۰ هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری در بوشهر

به گزارش ایانا در بوشهر، عقیل دشتیان نسب با اشاره به وضعیت صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر، بیان کرد: امسال پیش‌بینی وجود هزار و ۴۰۰ تن ذخیره میگو در زیستگاه‌های این آبزی در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر شده است.

وی با بیان اینکه پس از صید 80 درصد این میزان میگو دریایی، به‌منظور حفظ ذخیره صید آن ممنوع می‌شود گفت: اکنون پس از گذشته 12 روز از آغاز صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر 480 تن صید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پژوهشکده میگو کشور از کاهش 30 درصدی صید میگو در 12 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با بررسی وضعیت میزان صید میگو توسط صیادان قایق‌ها و لنج‌ها، برای ممنوع شدن صید این آبزی در کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

دشتیان نسب در ادامه با اشاره به فعالیت در زمینه اصلاح نژاد میگو پرورشی و تولید مولد این آبزی اضافه کرد: پژوهشکده میگو رای تولید مولد اصلاح‌نژاد شده این آبزی اقداماتی در دست انجام دارد که هم‌اکنون سه جمعیت میگو در این پژوهشکده در حال بررسی برای تولید مولد این آبزی است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا پایان امسال حداقل 10 هزار جفت میگو مولد عاری از بیماری و به گزین شده به صنعت میگو کشور تحویل شود.

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به بیماری میگو پرورشی و مهار این بیماری‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به بروز بیماری نکروز حاد هپاتوپاکراس در مزارع پرورش استان بوشهر از دیگر کارهای در دست اقدام پژوهشکده شناسایی راه‌های کنترل بیماری مذکور است.

دشتیان نسب یادآور شد: یکی از مهم‌ نهترین اقدامات در این زمینه تولید پروبیوتیک آنتاگونیسم بیماری مذکور است که انتظار می‌رود تا پایان سال مراحل اولیه آن پایان یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید