Iranian Agriculture News Agency

شهرستان سراب قطب دامپروری آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: شهرستان سراب قطب دامپروری استان است و محصولات دامی باید به روش علمی و استاندارد تولید شود.

شهرستان سراب قطب دامپروری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه ای که در خصوص نحوه مساعدت و واگذاری اراضی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شرکت پگاه آذربایجان شرقی با حضور داوودی رئیس مجمع نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شهرستان سراب برگزار شد، ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان سراب که  باعث ایجاد همبستگی میان ادارات شهرستان شده و بیان این مطلب، افزود: فعالیت های ایشان در شهرستان ورزقان مثل کشت و صنعت و پرورش ماهی نتیجه بخش بوده و تجربیات شان در بخش کشاورزی با ارزش می باشد.

وی با تقدیر از مهندس داوودی نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی، گفت: خدمات و زحمت های ایشان چه در شهرستان و چه در سطح استان غیر قابل انکار است و طرح های کشاورزی که قرار است به زودی در این شهرستان اجرا شود با نظارت مسئولین محترم به نتایج با ارزشی دست خواهد یافت.

فتحی با بیان اینکه شهرستان سراب قطب دامپروری استان است، اضافه کرد: کارخانه پگاه با توجه به استانداردهای موجود برنامه خرید خود را  از 60 تن به 30 تن کاهش داده و این به خاطر فروش به روش سنتی در این شهرستان است و با استانداردهای کارخانه پگاه همخوانی ندارد اما با اجرای این طرح می توان استانداردسازی شیر را انجام داده و فروش شیر به روش سنتی را کاهش داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: در این طرح شیر پگاه علاوه بر میزان مصرفی خود، بقیه شیر تولیدی این شهرستان و حومه را استاندارد خواهد کرد و هدف از این کار بهینه کردن و علمی کردن تولید است، چرا که اجرای زنجیره کامل تولید توسط یک کارخانه، از تهیه نهاده ها گرفته؛ فرآوری و تولید محصول نهایی، هدف سازمان جهادکشاورزی است و از این طرح ها استقبال می کند.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح توسط کارخانه پگاه اظهار نمود: باید درخواست سریعاً به حوزه مربوط ارسال شود تا بخش های مختلف مراتب را بررسی و مراحل اجرایی را تببین کنند.

وی در پایان سخنان خود، افزود: سازمان جهادکشاورزی استان تمام همکاری های لازم برای اجرای این طرح را انجام می دهد اما مسئولیت و پیگیری و اجرای طرح بر عهده کارخانه پگاه خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از اهتمام مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  به امر واگذاری اراضی به سرمایه گذاران بخش کشاورزی تقدیر و تشکر نموده و در ادامه به اهمیت بحث خرید شیر و فرآوری محصولات لبنی در شهرستان سراب پرداخت.

یوسف  داودی همچنین از زحمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص مبارزه و جمع آوری آفات پروانه دم قهوه ای از جنگلهای ارسباران تشکر نمود.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه مساعدت و واگذاری اراضی توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شرکت پگاه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه رئیس مجمع نمایندگان استان از اراضی ملی شهرستان سراب که قابلیت واگذاری به طرح های سرمایه گذاری داشته باشد و نیز از نهالستان شورچمن بازدید نمودند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید