Iranian Agriculture News Agency

نشست صمیمی نمایندگان دامداران استان یزد با رئیس سازمان جهاد کشاورزی

نشست صمیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با نمایندگان دامداران استان با هدف بررسی وضعیت قیمت شیر و چالش های مربوط به آن در محل سالن شهید بهشتی این سازمان برگزارشد.

نشست صمیمی نمایندگان دامداران استان یزد با رئیس سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد: در این نشست صمیمی که ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان جهادکشارزی، غیب الهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، ثقفی رئیس اتحادیه دامداران استان یزد و جمعی از دامداران استان حضور داشتند؛ غیب الهی با بیان هدف برگزاری این جلسه به نحوه محاسبه و انالیز قیمت تمام شده شیر به ۳ روش ۱-استفاده از نهاده ها با قیمت صد در صد دولتی ۲-استفاده از نهاده ها با قیمت صد در صد آزاد ۳- استفاده از ۳۰درصد نهاده با نرخ دولتی و ۷۰ درصد با نرخ آزاد اشاره کرد وگفت: در هر سه مورد(به ترتیب حدود ۴۹۰۰ تومان ؛۶۸۰۰ تومان و ۶۰۸۰ تومان) قیمت تمام شده شیر بیش از قیمت مصوب است که لازم است نسبت به اصلاح قیمت آن فوری اقدام شود تا از ورشکستگی دامداران و کشتار دام های مولد و خروج آنها از چرخه تولید در نتیجه کمبود این محصول در استان و کشور جلوگیری شود.

در ادامه دامداران شرکت کننده در این نشست مسایل و مشکلات این صنعت از جمله اختلاف زیاد و عدم همخوانی قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب،گران شدن روز به روز نهاده ها در صورتی که قیمت شیر ثابت مانده است،عدم نظارت دولت بر سایر اقلام مصرفی مانند نهاده های دامی،تجهیزات، دارو و...، وجود دلالها، واقعی نبودن شاخص تولید (یک کیلو شیر به ازای مصرف یک کیلو ماده خشک) در ایران،کیفیت پایین نهاده های دامی، عدم همخوانی و یکنواختی قیمت شیر با سایر استانها بخصوص استانهای همجوار و... را بیان کردند.

سید ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی در پایان این نشست ؛ ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور نمایندگان دامداران در این جلسه با جمع بندی مطالب و مسایل مطرح شده و پاسخ به آنها بر لزوم محاسبه و انالیز قیمت تمام شده شیر توسط خود دامداران و نمایندگان آنها و یکنواختی وحدت رویه در این محاسبات و انالیز قیمت ها، تاکید وهماهنگی با سایر استانها بخصوص استانهای همجوار را ضروری دانست.

رئیس سازمان با بیان اینکه ما اعتقادمان بر این است شما الان باید در محل دامداریتان حضور داشته و به فکر توسعه و رونق تولید باشید و این نگرانی ها رانداشته باشید. تصریح کرد ما همه سعی و تلاشمان این است که به جد و با تمام توان پی گیر رفع مسایل و مشکلات و بر آوردن خواسته های به حق شما در کمترین زمان ممکن باشیم.

شایان ذکر است که دامداران با توجه به گرانی نهاده ها و عدم همخوانی قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب و ضرو زیانی که به آنها وارد شده به دنبال تجمع و اعتراض در محل استانداری بودند که با برگزاری این نشست وبیان مسایل و مشکلات و خواسته هایشان و قول مساعد مسئولین سازمان مبنی بر پیگیری و رفع این مشکل دراسرع وقت؛ فعلا از این تجمع منصرف شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید