Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم:

خسارت ۳۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شهرستان خاتم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم ازخسارت۳۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

خسارت ۳۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شهرستان خاتم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، ابوالقاسم فلاحتی در خصوص سرمازدگی به بخش باغبانی شهرستان اظهار داشت: در تاریخ های ۱۶و ۱۷ فروردین سالجاری به دلیل سرمای تشعشعی و افت شدید دما ، سرمازدگی شدید محصولات زراعی و باغی، خسارت میلیاردی به کشاورزان منطقه خاتم وارد شد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی شامل سرمازدگی، گرمازدگی،طوفان،خشکسالی و ...که باعث خسارت به ۲۵۰۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان شده است اوج این خسارت را متوجه محصول پسته با سطح ۱۸۰۰۰ هکتار از اراضی منطقه دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اعلام خسارت حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی اظهار داشت: این حجم از خسارت اقتصاد و معیشت بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خاتم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

فلاحتی از تمام متولیان امر درخواست نمود تلاشهای خود را بویژه در راستای امهال تسهیلات بانکی بهره برداران، پرداخت خسارت حداکثری توسط صندوق بیمه، اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره معطوف دارند.

این مقام مسئول سرمازدگی را از مهمترین عوامل خسارت زا به بخش باغبانی و زراعت برشمرد و اضافه نمود با شرکت های دانش بنیان داخلی در ارتباط هستیم تا از دانش و فن آوری نوین در باغات و مزارع جهت پیشگیری از پدیده سرمازدگی استفاده نماییم.

وی در پایان افزود: تاکنون اقدامات متعددی شامل تشکیل جلسه مدیریت بحران و پیگیری های زیادی از طریق مسئولان شهرستانی و استانی و نماینده محترم مجلس صورت گرفته و قائم مقام صندوق بیمه مرکزی از منطقه نیز بازدید و در این بازدید پرداخت غرامت حداکثری توسط صندوق بیمه قول مساعد داده شده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید