Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

تولید ۴۳۳ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در استان یزد

در سال گذشته ۴۳۳هزار و ۳۰۶ تن انواع فرآورده های دامی شامل گوشت طیور ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، شیر خام و عسل در استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

تولید ۴۳۳ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در استان یزد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود : بیشترین افزایش تولیدات دامی استان مربوط به گوشت طیور است و پارسال ۶۶ هزار تن گوشت طیور در ۹۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

غیب اللهی همچنین بیان کرد: سال گذشته ۳۴ هزار تن تخم مرغ در ۳۸ واحد پرورش مرغ تخم گذار تولید و پیش بینی می شود با افزایش و توسعه پرورش واحدهای مرغ تخم گذار این رقم درسال ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار تن برسد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد در مورد میزان تولیدات دامی استان نیز اظهارکرد: تولید شیر خام سال گذشته ۳۱۰ هزار تن بود که امسال این میزان با رشد هفت درصد به ۳۳۱ هزار تن افزایش می یابد و تولید گوشت قرمز هم ۲۱ هزار تن بود که سال ۱۴۰۰ این میزان با روند توسعه دامداری ها با افزایش هشت درصد به ۲۲ هزار تن می رسد.

این مسئول بخش تولیدات دامی یزد خاطرنشان کرد: هم اکنون بخش دامپروری استان ۸۰۲ هزار و ۴۴۹ راس گوسفند و بره و ۱۴۳ هزار و ۷۳۶ راس گاو و گوساله دارد.

وی با بیان این که دام‌ها براساس ویژگی فیزیکی و ژنی در واحدهای جداگانه در حال پرواربندی هستند، یادآور شد: هم اکنون یزد ۴۸ واحد پروار گوساله با ظرفیت ۶ هزار و ۱۸۰ راس، ۱۳۱ واحد بره‌پرواری با ظرفیت ۶۷ هزار و ۱۴۵ راس و همچنین ۵۶۴ واحد گاو شیری با ظرفیت ۱۹ هزار و ۴۱۹ راس دارد.

غیب الهی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان« سال تولید، پشتیبانی‌ها ، موانع زدایی ها» افزود: تلاش می شود با رفع موانع واستقبال از سرمایه گذاران بخش تولید روند تولید محصول دامی افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی یزد با اشاره به بحران آب و نبود امکان توسعه بخش کشاورزی اظهارکرد: یکی از سیاست‌های حوزه کشاورزی استان استفاده از آب‌های مجازی در قالب توسعه تولیدات دامی است .

استان یزد در مجموع چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۱۶۲ واحد دامی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید