Iranian Agriculture News Agency

کشت وتوسعه گیاهان دارویی کم آبخواه و باغات در اراضی شیب دار مروست

بیش از شصت هکتار از اراضی زراعی شیبدار در منطقه مروست به زیر کشت گیاهان دارویی کم آبخواه و باغات رفته وامید است در سال زراعی جاری به یکصد هکتار افزایش یابد.

کشت وتوسعه گیاهان دارویی کم آبخواه و باغات در اراضی شیب دار مروست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، به منظور حفظ اراضی زراعی ،رونق تولید و افزایش درآمد روستاییان و عشایر و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی باهمکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت کمک هزینه تامین نهال و بذر از محل اعتبارات دولتی در منطقه ایثار بخش مروست ،کشت و توسعه گیاهان دارویی کم آبخواه وسازگار با منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته محمدرضا نیک روش رییس مرکز جهاد کشاورزی مروست ، در سه سال اخیر کاشت گل محمدی ،انجیر و گیاهان دارویی از جمله آنغوزه ،گل گاوزبان ،آویشن شیرازی و.... در اراضی شیبدار شروع و در حال توسعه می باشد ودر آینده نزدیک یکی از قطب های مهم تولید گیاهان دارویی به شمار می رود، جهت پیشرفت در امور وبهبود خدمات تفاهم نامه ای با اداره منابع طبیعی درقالب طرح ترسیب کربن منعقد وامور مربوطه با همکاری و هماهنگی در حال انجام می باشد.

وی هدف از کشت در اراضی شیبدار را ،جلوگیری از تخریب ،تبدیل و تغییر کاربری نامناسب اراضی زراعی ،حفاظت آب وخاک ،جلوگیری از فرسایش خاک وسیل های ویرانگر ،حفظ ذخایر ژنتیکی وتنوع گونه ای وایجاد باغات مثمر گیاهان دارویی برشمرد.

این مقام مسئول مهمترین چالش پیشرو را نداشتن صنایع تبدیلی ،جانبی و فرآوری دانست و ابراز امیدواری کرد در سال زراعی جاری با پیگیری و مساعدت مدیریت صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی را در منطقه ایثار احداث وبه بهره برداری برسانیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید