Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین بار در کشور؛

طرح پرورش ماهی بدون تعویض آب در استان یزد اجرا شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با هدف مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و افزایش تولید آبزیان، برای نخستین بار در کشور طرح پرورش ماهی تیلاپیا بدون نیاز به تعویض آب در استان یزد به مرحله اجرا درآمد.

طرح پرورش ماهی بدون تعویض آب در استان یزد اجرا شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، سیّد جمال سجادی پور رییس این سازمان با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر اقدامات موثر و خوبی در این استان جهت تولید و پرورش ماهی تیلاپیا اتفاق افتاده است افزود: در حال حاضر 17 مجوز تاسیس و موافقت اصولی جهت تولید ماهی تیلاپیا با ظرفیت تولید سالیانه 17 هزار تن و پرورش اینگونه ماهی در کشور مطرح نمود.

سجادی پور با بیان اینکه در طرح پرورش ماهی بدون نیاز به تعویض آب ( بیوفلوگ) با استفاده از روشهای علمی و مدیریت شده نیاز غذایی ماهی از طریق ساخت باکتری های موجود در آب استخر تامین شده و لذا دیگر احتیاجی به تخلیه آب و هدررفت آن نخواهد بود.

وی مزایای ماهی تیلاپیا را رشد سریع و قدرت تولید مثل بالا، مقاومت بالا در برابر بیماری ها، پایین بودن هزینه تولید و قابلیت پرورش در هرگونه فضایی برشمرد و افزود با توجه به محدودیت منابع آبی، تیلاپیا بهترین گزینه برای تولید آبزیان در مناطق کم آبی مانند یزد به شمار می رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، تولید ماهی تیلاپیا با تراکم 50 قطعه در هر مترمربع با عملکرد 25 کیلوگرم در مترمربع و به عبارتی 250 تن در هر هکتار را نوید بخش اتفاقات خوب در عرصه تولید آبزیان دانست و افزود در سال گذشته در استان یزد 275تن تیلاپیا تولید شد که با توجه به افزایش مراکز تولید پیش بینی میکنیم امسال این میزان به 2 برابر افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید