Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه تخم مرغ در ابرکوه به بیش از چهار هزار تن رسید

مسئول تولیدات دام و طیور مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با بهره برداری از یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار ۱۵۰ هزار قطعه ای با ظرفیت روزانه هشت تن، میزان تولید سالانه این ماده پروتئنی در شهرستان به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسید.

تولید سالانه تخم مرغ در ابرکوه به بیش از چهار هزار تن رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، جواد شمس در حاشیه بهره برداری از این واحد افزود: هم اکنون در این شهرستان چهار واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت ۲۲۰ هزار قطعه با تولید هزار و ۵۰۰ تن در سال فعال است  .

به گفته وی این واحد با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت چهار هکتار ساخته شد و با آغاز فعالیت آن زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۷۰ نفر در منطقه فراهم شد.

وی با بیان اینکه این واحد یکی از واحدهای مکانیزه پرورش مرغ تخم‌گذار استان یزد است ، تصریح کرد: بخشی از هزینه طرح از منابع تسهیلات پایدار روستایی تأمین و پرداخت شده است.

فعالیت ۷۰ واحد مرغداری 

به گفته مسوول تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی ابرکوه ، در این شهرستان ۷۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی فعال است.

شمس با بیان اینکه نیمی از این واحدها فعال است، افزود: در این واحدها حدود ۲۵۰ نفر به طور مسقیم فعالیت دارند.

وی ظرفیت هر یک از این واحدها را ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه جوجه در هر دوره ذکر کرد و یادآورشد: سالانه در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف استان های یزد و همجوار می شود.

رتبه سوم ابرکوه در تولید محصولات دامی یزد

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فراورده های دامی شامل  پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ ، یکهزار و ۶۳۰ تن گوشت قرمز ، ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن شیر خام، ۱۶ تن عسل و چهار هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ تولید که ۷۰ درصد آن در بازار سایر استان‌ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید