Iranian Agriculture News Agency

تولید ۳۶ هزار تن گندم در یزد

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به پایان فصل برداشت گندم از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان گفت: امسال کشاورزان ۳۶ هزار تن این محصول برداشت کردند که این میزان تولید نسبت به سال ۱۳۹۸، ۱۰ درصد کاهش دارد.

تولید ۳۶ هزار تن گندم در یزد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، سیدجمال سجادی‌‌ ‌پور بابیان اینکه در برخی مناطق استان از جمله ابرکوه تولید گندم از چهار هزار و ۲۰۰ کیلو گرم به پنج تن در هر هکتار رسید، علت افزایش تولید را استفاده از بذر اصلاح شده سیستان که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارد، برشمرد.

وی بیان کرد: حوادث طبیعی اواخر سال ۹۸ و اوایل امسال حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع گندم و جو استان زیان وارد کرد.

مجموع اراضی قابل کشت استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم اکنون ۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار آن زیرکشت قرار دارد که از این مقدار ۷۹ هزار و ۲۴۸ هکتار به کشت محصولات باغی و بقیه به کشت محصول زراعی و گلخانه ای اختصاص دارد.

در استان یزد کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری از آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سالانه افزون بر یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود.

یزد با ۷۳ هزار هکتار وسعت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در منطقه گرم و خشک ناحیه مرکزی ایران قرار دارد و از مناطق کم باران کشور است، ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید