Iranian Agriculture News Agency

تولید سه هزار تن محصول گلخانه‌ای در ابرکوه

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در سال زراعی گذشته سه هزار و ۱۵۰ تن انواع محصول گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شد.

تولید سه هزار تن محصول گلخانه‌ای در ابرکوه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مهدی غیب الهی با بیان اینکه متوسط برداشت خیار سبز گلخانه‌ای در هر هکتار ۳۰۰ تن است، افزود: محصولات تولیدی شامل خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی است که از ۱۴ هکتار سطح زیرکشت گلخانه برداشت شد.

وی بابیان اینکه هم اکنون ۸۰ نفر در این شهرستان به طور مستقیم در تولید محصول گلخانه ای اشتغال دارند ،ادامه داد: با وجود محدودیت منابع آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی با استفاده از روش های نوین آبیاری این میزان محصول توسط ۲۰ بهره بردار در این شهرستان تولید شد.

مجموع اراضی قابل کشت استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد،  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

بخش عمده درآمد کشاورزان استان یزد مربوط به بخش باغبانی استان است که ۷۱ درصد اراضی قابل کشت به محصولات باغی که عمدتا پسته، انار، زردآلو ، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر محصولات باغی است، اختصاص دارد.

۵۹۰ هزار تن محصول زراعی، ۲۵۳ هزار تن محصول باغی، ۵۳۳ هزار تن محصول گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن نیز محصولات دامی حاصل تلاش حدود ۷۰ هزار کشاورز، دامدار و بهره بردار استان یزد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید