Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه یزد:

اشتغال پایدار موجب ماندگاری جوانان در روستاها است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه آنها به حاشیه شهرها باید ایجاد اشتغال پایدار در استان پیگیری شود.

اشتغال پایدار موجب ماندگاری جوانان در روستاها است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در نشست ائمه جمعه یزد که در سالن شهید بهشتی جهاد کشاورزی مرکز استان برگزار شد افزود: برای ایجاد زیرساخت لازم برای اشتغال جوانان روستاها با کمک‌های دولتی و همراهی و پیگیری دهیاران در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه داد:تقویت مشاغل خرد و خانگی، ایجاد واحدهای تولیدی و اقتصادی با همکاری روستاییان و همچنین ارائه تسهیلات مورد نیاز در ماندگاری جوانان موثر است.

امام جمعه یزد اظهار کرد: ایجاد واحدهای کشاورزی برای فرآوری محصولات مختلف خود زمینه‌ساز بسیار مناسبی برای ایجاد تولید و اشتغال و کمک به اقتصاد روستاییان است .

ناصری بیان کرد: توجه به آبادانی روستاها و تامین نیازهای مردم و جوانان در ابعاد مختلف و همچنین برنامه‌های فرهنگی موجب جذب جوانان و تعالی این مناطق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی استان و بارندگی و کم‌آبی گفت: باید آب موجود برای استفاده بهینه و افزایش کشاورزی مدیریت شود.

ناصری افزود: اجرای طرح آبیاری نوین باید جزو برنامه‌های محوری جهاد کشاورزی با همراهی و همکاری مردم و دهیاران مناطق روستایی قرار گیرد.

آبیاری نوین محور فعالیت است

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: استفاده از شیوه نوین آبیاری برای بهره‌برداری بیشتر از منابع و تولید بیشتر جزو ماموریت‌های مهم این سازمان است.

سید جمال سجادی پور افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و محدودیت منابع آبی باید برای اجرای آبیاری نوین در کنار دولت و طرح‌های این سازمان، همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در اکثر محصولات کشاورزی با تلاش فعالان این بخش نه تنها یزد خودکفاست که بخش زیادی از آن برای سایر استان‌ها ارسال می‌شود و تقویت تولید به خصوص در سال‌جاری انجام می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، یزد در سطح کشور نسبت به اراضی موجود در جایگاه سیزدهم قرار دارد و در سال گذشته بیش از  سه هزار هکتار از اراضی تحت پوشش قرار گرفت .

به گفته وی در این مدت ۴۳۰ میلیارد ریال بودجه بلاعوض ملی در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری جذب شد و به خاطر اهمیت موضوع امسال نیز ادامه دارد.

فرهنگ‌سازی پرداخت زکات گسترش یابد

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: برای دریافت زکات باید ائمه جمعه بیش از گذشته با استفاده از فرصت خطبه‌های نمازجمعه نسبت به فرهنگ‌سازی آن در سطح استان اقدام کنند.

محمد شجاعان افزود: به رغم همکاری مردم در پرداخت زکات هنوز با اهداف حقیقی آن فاصله وجود دارد و باید کار فرهنگ‌سازی برای جذب بیشتر برای انجام امور مختلف به خصوص کمک به نیازمندان و طرح‌های عمرانی اقدام شود.

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شد که در رتبه سوم کشور هستیم و برای ارتقای آن به همکاری همه مسوولان، روحانیون و امامان جمعه نیاز است .

شجاعان گفت: بخش اصلی زکات‌های جمع آوری شده در کمک به نیازمندان و بقیه طبق مقررات صرف طرح‌ های عمرانی می‌شود و باید همکاری ها و فرهنگ‌سازی روز به روز در استان تقویت شود.

جذب جوانان به نمازهای جمعه  

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: برگزاری نشست‌های فصلی امامان جمعه طبق مقررات برای هماهنگی امور و پیگیری کارها در راستای اهداف انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رضا شریفی افزود: توجه به مقوله فرهنگی و جذب مردم و جوانان به نمازهای جمعه به خصوص در شرایط  حال بر اساس رعایت نکات دقیق بهداشتی و زدن ماسک جزو برنامه است .

وی اظهار کرد: جایگاه‌های نمازجمعه نقش مهمی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری دارد و باید با همکاری همه آحاد مردم زمینه‌ساز  فعال همه اقشار برای تحقق اهداف عالیه نظام میسر شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید