Iranian Agriculture News Agency

تولید محصول جو در ابرکوه ۱۰ درصد افزایش یافت

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به پایان فصل برداشت جو ، گفت: با توجه به متوسط عملکرد ۳.۵ تن در هر هکتار، در سال ۹۹ ، ۲ هزار و ۲۷۵ تن محصول در این شهرستان برداشت شد که این میزان تولید نسبت به سال ۹۸ ، ۱۰ درصد افزایش دارد.

تولید محصول جو در ابرکوه ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا  در استان یزد، حسن زارع افزود : این میزان تولید از ۶۵۰ هکتار اراضی زیرکشت این گیاه برداشت شد.

وی با بیان اینکه تولید جو در بعضی مزارع به بیش از چهار تن در واحد سطح رسید، اظهارکرد: به دلیل  استفاده از بذر گواهی‌ شده ارقام نصرت و محلی کم آبخواه و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه ، متوسط تولید محصول جو افزایش یافته است.

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه ، تصریح کرد: مراقبت‌های کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و آموزش‌های ترویجی در کنار استفاده از ارقام کم آبخواه بیانگر افزایش چشمگیر بهره وری از منابع آب در بخش کشاورزی است که دلیل دیگری از افزایش این محصول است.

زارع بابیان اینکه عمده محصول جو در واحدهای دامداری شهرستان به مصرف دام های سبک می رسد ، خاطرنشان کرد: ابرکوه یکی از مناطق عمده تولید محصولات دامی استان یزد است .

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم بیش از ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به باغ‌های میوه و بقیه به اراضی زراعی اختصاص دارد.

۴۰ درصد اشتغال ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار و  ۵۰۰ خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

۱۴۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز حوزه کشاورزی ابرکوه به مدت ۱۰ ماه از ۶۶۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۳ رشته قنات تأمین می‌شود و سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید و بخشی از آن در بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید