Iranian Agriculture News Agency

ساخت مجموعه پرورش اسب در اردکان آغاز شد

مرحله نخست عملیات اجرایی مجموعه پرورش اسب با حفظ رویکرد ارزش اقتصادی این صنعت روز دوشنبه در شهرستان اردکان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اولیه از طریق مشارکت‌های مردمی آغاز شد.

ساخت مجموعه پرورش اسب در اردکان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، در مراسم  شروع به ساخت این مجموعه که تعدادی از مسوولان محلی حضور داشتند، اعلام شد که ایجاد ۱۰۷ واحد پرورش به ظرفیت هزار و ۵۰۰ راس اسب در آن پیش بینی شده است.

مدیر جهادکشاورزی اردکان از این مجموعه با عنوان یکی از بزرگترین زنجیره های اقتصادی پرورش این حیوان یاد کرد و گفت: این مجموعه علاوه بر مزیت های اقتصادی فراوان، ارزش گسترده ای برای رونق صنعت اسب نه تنها در سطح ملی بلکه در استان یزد و اردکان دارد. 

علیرضا احمدی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایانا اضافه کرد: این مجموعه شامل یک واحد پرورش و تکثیر اسب ، پنج باشگاه ورزشی و آموزش زیبایی این حیوان، برگزاری مسابقات کورس ، درساژ ، بازی چوگان و استقامت است.

به گفته وی همچنین مجموعه طبیعت گردی با اسب و گردشگری ورزشی شرکت پشتیبانی نمایشگاهی برای برگزاری منظم مسابقات و حضور اسب های مجموعه در مسابقات داخلی و بین المللی از  زیرمجموعه های آن است .

مدیر جهاد کشاورزی اردکان تصریح کرد: این مجموعه چشم اندازی از آینده صنعت اسب اردکان را ترسیم می کند که تحقق آن به همت و مشارکت مردم  و برنامه ریزی شده دارد و  مدیریت این زنجیره با یکی از شرکت های تعاونی اسب اردکان است .

احمدی یادآور شد:‌این ایده ها با همکاری اداره های جهاد کشاورزی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ورزش و جوانان ،میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تحقق پیدا می کند.

مدیر جهاد کشاورزی اردکان اظهار کرد: عملیات اجرایی مجموعه یادشده در راستای تحقق شعار جهش تولید و تعهد مدیران مجموعه و مدیریت جهاد کشاورزی به صورت روز شمار آغاز شد.

به گفته وی احداث امکانات زیربنایی شامل حفر چاه ،آبرسانی و برق رسانی و خیابان کشی مجتمع در این مرحله مورد انتظار است و این فاز در دهه فجر امسال با توکل به خدا و همت اعضای مجتمع و مدیران آن بهره برداری می شود. 

هم اکنون ۱۲ باشگاه سوارکاری اسب در اردکان فعالیت دارد .

۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفته بود:  ۴۰۰ مرکز پرورش نژاد اسب عرب با هشت هزار رأس در استان فعال است و یزد مقام نخست را در پرورش و نگهداری این حیوان در کشور دارد.

سید جمال سجادی‌پور افزود: حدود پنج هزار نفر در صنعت پرورش و نگهداری اسب استان فعالیت دارند و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این صنعت سرمایه گذاری کرده‌اند.   

وی ادامه داد: پرورش اسب در یزد از سال ۱۳۷۱ با ورود نخستین اسب‌های نژاد عرب به استان و تکثیر آنها آغاز شد که علاوه بر ورزش سوارکاری، زمینه اشتغال افرادی را نیز در استان فراهم کرده  است

 هم اکنون هفت تیم ورزشی اردکان در لیگ برتر و ۲ تیم در لیگ دسته‌یک کشور حضور دارد و در این شهرستان ۳۷ هیات ورزشی فعالیت دارد.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید