Iranian Agriculture News Agency

آبیاری نوین در ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مهریز اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: تاکنون طرح آبیاری نوین با هدف صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی موجود و بر اساس شرایط اقلیمی در ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان به خصوص در بخش مرکزی اجرا شده است.

آبیاری نوین در ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مهریز اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمد جعفری در گفت و گو با ایانا  افزود: این نوع کشت به خاطر خروجی مناسبی که دارد طی سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی انجام شده با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

وی ادامه داد:  کشت در فضای گلخانه برای تولید خیار سبز، گوجه فرنگی و انواع گل جزو این طرح است که با حمایت دولت روز به روز در این شهرستان در حال گسترش است.

این مسئول بخش کشاورزی شهرستان اظهارکرد: برداشت محصولات کشاورزی در بخش گلخانه با اجرای این روش یک و نیم برابر زمین‌های زراعی با اّبیاری غرقابی است.

به گفته جعفری، برای فرهنگ‌سازی و گسترش این شیوه آبیاری و کشت تاکنون نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و از طریق فضای مجازی اقدام شده و این دوره ها ادامه دارد.

اراضی کشاورزی مهریز  ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۱۰ هزار هکتار باغات و بقیه مزروعی است و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

زمین‌های قابل‌کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

در استان یزد سال ۹۷، ۵۹۰ هزار تن محصولات زراعی، ۲۵۳ هزار تن محصولات باغی،  ۵۱۰ هزار تن محصولات گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن محصولات دامی تولید شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید