Iranian Agriculture News Agency

استاندار یزد مطرح کرد:

ضرورت ممانعت از بکارگیری اتباع بیگانه در بخش کشاورزی استان یزد

استاندار یزد در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ضمن اشاره به توانمندیها و ظرفیتهای مناسب استان یزد در بخش کشاورزی بر ضرورت جلوگیری از بکارگیری اتباع بیگانه در بخش های مختلف این عرصه تولیدی تاکید کرد.

ضرورت ممانعت از بکارگیری اتباع بیگانه در بخش کشاورزی استان یزد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمدعلی طالبی در این جلسه که رییس سازمان شیلات ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل امور اقتصادی و سایر مسئولین اجرایی مرتبط در آن حضور داشتند اهمیت وجود مراکز تحقیقاتی مختص موضوعات منطقه ای بخش کشاورزی را یادآور شد و افزود: با توجه به فقر منابع آبی استان ضروری است که در فعالیت های بخش کشاورزی استفاده حداکثری از آب، استفاده از روشهای نوین آبیاری و کشتهای کم آبخواه مدنظر قرار گیرد.

همچنین وجود یک برنامه جامع و استفاده حداکثری از منابع برای توسعه بخش کشاورزی و بهره گیری از استعدادهای موجود در شهرستانها می‌تواند به کمک این بخش مهم بیاید.

برپایه این گزارش در این دیدار رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ایجاد رابطه مستمر بین مراکز تحقیقاتی-پژوهشی با خط مقدم تولید محصولات کشاورزی و توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی جامعه روستایی را مورد تاکید قرار داد و شناخت اولویت های استانی و منطقه ای و تلاش در جهت حل مسائل مبتلا به هر منطقه توسط مراکز علمی و تحقیقاتی را موجب ارتقای کمی و کیفی محصولات بخش کشاورزی دانست.

بازرگان همچنین انجام عملیات فرآوری، بسته بندی محصولات و وجود زنجیره تولید را در راستای افزایش بهره وری و درامد بیشتر برای کشاورزان مهم ارزیابی نمود و خواستار توجه و بهره برداری از دانش بومی کشاورزان منطقه و تولید کنندگان برتر استان در این زمینه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید